gkw89 Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 noen som har pluss og minus med denne bilen? gjelder e39... dette er min drømmebil nr 1!!!
Deep Dish Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 S62 M5 Luftmängdmätarna är en svag punkt hos M5an, vilket visar sig i form av att motorn går ojämnt och tappar kraft. Trasiga luftmängdmätare kan lura vanos-enheterna till att inta felaktiga lägen i förhållande till rådande driftsförhållanden, vilket kan resultera i att oerfarna verkstäder misstolkar det som fel på Vanos (p.g.a missvisande felkoder), vilket i sin tur kan bli ytterst kostsamt för kunden. Nya Luftmängdmätare kostar ca 7.000:- (3.500:-/sida). Hög oljeförbrukning drabbade många tidiga M5or, vilket berodde på otäta kolvringar. Block och kolvringar uppdaterades 2000. Defekt Vanos-enhet drabbar vissa M5or och visar sig i form av att motorn går ojämnt och tappar kraft. Byte av Vanos-enheter kostar ca 16.000:- per cylinderrad. Vanos-enheten har en justeringscylinder som arbetar med oljetryck. På tidiga modeller töms cylindern på olja när motorn stängs av, vilket resulterar i några sekunders missljud från vanos-enheten när motorn startas. Detta är dock endast ett skönhetsfel som varken påverkar motoreffekten eller hållbarheten. Bilar tillverkade augusti 2000 och senare har en modifierad justeringscylinder, som håller kvar oljetrycket även efter att motorn stängts av. Detta är ett system som kan ha eftermonterats på vissa äldre M5or.
gkw89 Skrevet November 13, 2008 Forfatter Skrevet November 13, 2008 har sett på 1999 modell, men bør kanskje havne på 2000-tallet??
Deep Dish Skrevet November 13, 2008 Skrevet November 13, 2008 Ellers så står det jo en god del info i diverse tråder her på forumet, bla. "Anderslien" tråd: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... anderslien
gkw89 Skrevet November 13, 2008 Forfatter Skrevet November 13, 2008 takk =) må vel bare handle jeg... går nok for den billigste tenker jeg
gkw89 Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde noen som tror no om denne??
Ellingsen B. Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 tror eier er på bimmers her. Mins jeg så tråd om den..
gkw89 Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 tror eier er på bimmers her. Mins jeg så tråd om den.. ja det er han... husker ikke helt, men tror han kalte seg "doffy"
Hoem Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Doffy ja, virker som en bil og se på når du skal se etter M5
gkw89 Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 den er grei med andre ord:P har hørt litt om de gamle m5 motorene der, så vil ikke ha no som stopper før jeg kommer til oslo liksom
Deep Dish Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 En ting jeg ikke har forstått/liker er at E39-M5 er altfor høy, med det mener jeg alt for lite senk. Skjønner ikke hvorfor den ble levert slik, er jo en sportsbil, ikke en off-road.! Og det er vel ikke bare å senke den heller, er det ikke spesielle fjærer/støtdempere på bilen.!?
gkw89 Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 En ting jeg ikke har forstått/liker er at E39-M5 er altfor høy, med det mener jeg alt for lite senk. Skjønner ikke hvorfor den ble levert slik, er jo en sportsbil, ikke en off-road.! Og det er vel ikke bare å senke den heller, er det ikke spesielle fjærer/støtdempere på bilen.!? hehe, godt å høre at noen kaller M5 sportsbil... en på jobben mente det motsatte... men han kjører fransk da, så sier vel litt (peugeot for å være nøyaktig) men akkurat det har ikke jeg greie på det du "lurer" på til slutt
Jeppe1234 Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Doffy ja, virker som en bil og se på når du skal se etter M5 Doffa for å være pirkete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå