Gå til innhold

Utbedre anlegg E87


 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ute etter å utbedre det orginale anlegget som fulgte med bilen i min, en 118d 2008 mod. Anlegget spiller bra, men dessverre så begynner det å skurre litt og bassen vrenger seg når man vil spille høyt. Men nå har det seg sånn at jeg ikke har peiling på slikt. Vil det hjelpe å kun bytte forsterker? Eventuelt hvilke høytalere passer for å behold det orginale interiøret? Jeg vil gjøre det så enkelt som mulig, men vil gjerne kunne spille høyere enn i dag uten at lyden "vrenger" seg.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan fortelles oss hvilket av "original anleggene" du har, så kan du regne med masse gode tips! :D

Hvis jeg ikke tar helt feil, så ligger det tråder ute om temaet allerede, så får du bare finne den tråden som omhandler det org.anlegget DU har;)

I min gamle e46 hadde jeg vanlig Business Radio/CD, og der byttet jeg hattehylle-høytalerne til Infinity, og selv uten forsterker spilte dette MYE bedre!

Neste steg er jo BMW Hifi, som jeg antar at du har siden bilen er såpass ny, og i mine øyne er denne lydpakken meget oppskrytt, dessverre:( For all del, den spiller bedre enn Business cd/radio, men med navnet HIFI, så forventer man gjerne mer.

Jeg kan derimot trøste deg med, at etter det jeg har lest i de andre trådene, så skal det være en smal sak å oppgradere lydanlegg, og samtidig beholde org.interiør! :D

Rundt om på nettet, hvis du tar et kjapt google-søk, så finner du oversikt over str/mål på org-høytalerne dine, samt Watt etc, så kan du bare saumfare ulike lydsjapper og finne det du trenger!

Bilradio Spesialisten er jo et godt alternativ, og Mr.Stream her inne på forumet jobber hos de, hvis jeg ikke husker feil;) Er bare å sende han PM med spm, det har jeg gjort tidligere!

Det siste original-alternativet er Hifi Professional Logic 7, som er den største lydpakken til BMW. Jeg kan nesten si 100% sikkert at denne har du ikke, for den har jeg selv, og lyden skurrer ALDRI:D hehe...

Oppgradering fra Hifi til Logic 7 vet jeg er litt komplisert, da Hifi har 10stk høytalere og Logic 7 har 13.

Men sjekk gjennom de andre trådene (søk her på forumet), og/eller vent på svar som garantert kommer i løpet av morgendagen, så finner du nok ut av det! ;)

Lykke til hvertfall!

Ps! Du må gjerne poste bilder av oppgraderings-prosessen når du kommer igang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette ligner veldig på Logic7 elementene så er det nokk ein forsterkar der ein koble høgtalarane til inngangen på denne(Høgnivå inngang).

Det du kan gjere er å kjøpe ein 5 kanals forsterker med høgnivå inngang. Byte mellomtone og diskant med L7 element samt sub med Earthquake SWS-8 sub. Er ikkje heilt sikker på 1-serie, men trur det også på denne er 8" subber under seta?.

Blaupunkt THA-555 kan være ein bra forsterkar i ei slik løysning. Dei har adapter kabler slik att ein slepp å kytte i orginal kablinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...