Breitling Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Tok et kjapt søk gjennom tekniske tråder, men fant ikke noe relatert til mitt problem så må spørre dere om følgende. Etter et kjapt stopp på en bensinstasjon så begynte bilen å fuske på tomgang. Turtallet varierte mellom 500 og 1000 rpm. Tenkte ikke noe mere over dette før jeg begynte å kjøre, men la plutselig merke til at bensinforbruket var doblet, fra 0.7 til over 1.5 L pr mil. Har tidligere hatt problem med bensinlekkasje fra dysegalleri, noe jeg trodde var kommet tilbake, men nei, ingen lekkasje. Etter en halvtimes kjøring stoppet jeg innom en kamerat for en kopp kaffe, og lot bilen stå i ca 1 time. Startet opp igjen og alt virket relativt normalt. Gikk relativt normalt på tomgang i ca 2 minutter før den begynte å fuske igjen. Hva kan dette være ærede BMW-frelste venner ?? EDIT: 92 modell NON-Vanos
E36Cab1 Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Forbruksmåleren din måler vakum i innsuget,kan tyde på falsklufts-lekkasje. Men viss du måtte bruke meir gasspedal for å få den til å gå vil måleren vise meir. Stemmer det sistnevnte?
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Høres veldig mye ut som lamdasonden ja....
Breitling Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Forbruksmåleren din måler vakum i innsuget,kan tyde på falsklufts-lekkasje. Men viss du måtte bruke meir gasspedal for å få den til å gå vil måleren vise meir. Stemmer det sistnevnte? Måtte ikke bruke mere gass for å få den til å gå mere akkurat, men vakuumnåla var høyere enn normalt, men kjørecomp. viste også ei dobling av bensinforbruk
Breitling Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Kan også minne litt om at motoren bare går på 5 sylindre når kan rikker litt på gassen, fjusker på en måte. Når den kommer opp i litt turtall er fjuskingen borte.
Sir Hofstad Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Ser du reklamerer for diagnose, ikke vært en ide å tatt en på din egen bil?
Breitling Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Prøvde nettopp, men får ikke kontakt med modul. Tidlig årsmodell så er begrenset med info jeg får opp med Carsoft
Breitling Skrevet November 14, 2008 Forfatter Skrevet November 14, 2008 Hvis jeg nå kjapt skal feilsøke om det er O2 sensor, er det bare å koble den fra, og hvis problemet ennå er der, så er feilen funnet??
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 14, 2008 Skrevet November 14, 2008 Hvis feilen utbedres etter å koble ut O2-sensor/lambdasonde har du funnet feilen din.
Breitling Skrevet November 15, 2008 Forfatter Skrevet November 15, 2008 Akkurat færdig å feilsøke litt. Koblet fra O2-sensor men ingen forskjell i motorgange. Skjekket også LMM, men har et par spm. Er det riktig at LMM er defekt hvis det ikke gløder i trådene etter stans av motor?? Koblet også fra LMM, motor gikk ennå som beskrevet. Innkjøp av ny LMM neste??
Sir Hofstad Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Prøvde nettopp, men får ikke kontakt med modul. Tidlig årsmodell så er begrenset med info jeg får opp med Carsoft Pussig.
Breitling Skrevet November 15, 2008 Forfatter Skrevet November 15, 2008 Prøvde nettopp, men får ikke kontakt med modul. Tidlig årsmodell så er begrenset med info jeg får opp med Carsoft Pussig. Får opp "Module does not respond" Ja, pussig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå