-Sammy Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Hadde samme symptomene på min, byttet lmm og alt ble bra. Skal dog nevnes at i mitt tilfelle artet ting seg litt mer ekstremt .. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=90542&start=0
Breitling Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Litt ny info. Ut på kjøretur i dag igjen for å teste litt. Etter en kaldstart hadde bilen store problemer med å gå på tomgang, hostet og harket litt, minte litt om at den ikke gikk på alle sylindre nesten. Dette ble bedre når bilen hadde fått litt temperatur. Kjørte å fylte 30 liter drivstoff, og helte samtidlig på en halv flaske kondensfjerner. Etter ca 2 mil så forsvant alle symtomer på at noe var galt, den gikk kjempflott og bensinforbruk var nede i 0.8 pr mil. "Ahh, da var det bare kondens i tanken" tenkte jeg, og kjørte glad og lykkelig videre. Men, etter ca 5 mil kom alle symptomer tilbake igjen:( Hva kan dette være ettersom det kommer å går på en måte??
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Røkk ut kontakten på Lambdasonden, forsvinner porblemet da er det sonden som er synderen. Er innsugsgummien inntakt rundt innsuget/LMM? Det finner du ut ved å spraye startgass rundt omkring på gummien, øker turtallet har du lekk gummi
Breitling Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Ikke O2-sensor isåfall, gikk like jævli når jeg kobla den fra. Fant ikke lekkasje med startgass heller
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Da kan du prøve å koble ut kontakten til LMM, stabiliserer bilen seg da er det LMM som er gåen.
Breitling Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Nappet ut LMM, men ingen forskjell. Wild guess, men kan det være Tomgangsregulatoren/kaldstartventil?? Er såvidt den går på kald motor, og prøver jeg å gi litt turtall så er det nesten som den kveles før turtallet stiger.
Breitling Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 Da blir det tur til BMW Harstad på fredag for å finne ut av saker.
Hauso Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 har akkurat samme problem som deg på min 318 89 mod. EKSAKT samme! er så forferdelig irriterende. Bytta motor, og de er der fortsatt.. fått tips om at det kan være tomgangsregulatoren, eller den kaldstartsventilen du nevnte. Hadde du giddi å sendt meg en pm, hvis du løser problemet, i tilfellet jeg ikke får det med meg:P
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 På min 318 is var gummislangene til tomgangsregulator morkne og slapp inn falskluft. Kan hende det er tilfelle oss deg? Prøvde du å spraye startgass rundt tingangsregulator mens motoren var på ?
Breitling Skrevet November 19, 2008 Forfatter Skrevet November 19, 2008 har akkurat samme problem som deg på min 318 89 mod. EKSAKT samme! er så forferdelig irriterende. Bytta motor, og de er der fortsatt.. fått tips om at det kan være tomgangsregulatoren, eller den kaldstartsventilen du nevnte. Hadde du giddi å sendt meg en pm, hvis du løser problemet, i tilfellet jeg ikke får det med meg:P Ja, skal sende PM når jeg har vært på verkstedet. Får håpe det ikke blir altfor dyrt
Hauso Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 har akkurat samme problem som deg på min 318 89 mod. EKSAKT samme! er så forferdelig irriterende. Bytta motor, og de er der fortsatt.. fått tips om at det kan være tomgangsregulatoren, eller den kaldstartsventilen du nevnte. Hadde du giddi å sendt meg en pm, hvis du løser problemet, i tilfellet jeg ikke får det med meg:P Ja, skal sende PM når jeg har vært på verkstedet. Får håpe det ikke blir altfor dyrt Takker, skal ha min på diagnose i morra forresten, så kan si ifra til deg hva de evt finner ut av;D God natt, og lykke til me bilen!
Rayman Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 kan også være bensinfiltere ditt! er ikke alltid du trenger å lete så langt
Hauso Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 har akkurat samme problem som deg på min 318 89 mod. EKSAKT samme! er så forferdelig irriterende. Bytta motor, og de er der fortsatt.. fått tips om at det kan være tomgangsregulatoren, eller den kaldstartsventilen du nevnte. Hadde du giddi å sendt meg en pm, hvis du løser problemet, i tilfellet jeg ikke får det med meg:P Ja, skal sende PM når jeg har vært på verkstedet. Får håpe det ikke blir altfor dyrt har hatt diagnose på bilen idag. kom fram til at det var lambasonden. kobla den ut, og bilen gikk tilnærmet bra. 23456 ganger bedre i alle fall. kanskje det er det samme hos deg? Verdt et forsøk hvertfall:p hadde også på sånn CO2 måling. han hadde ALDRI sett en bil slippe ut så mye dritt, så jeg fikk rabatt pga det. Han synes sikkert synd på meg Haha:D
Breitling Skrevet November 21, 2008 Forfatter Skrevet November 21, 2008 har hatt diagnose på bilen idag. kom fram til at det var lambasonden. kobla den ut, og bilen gikk tilnærmet bra. 23456 ganger bedre i alle fall. kanskje det er det samme hos deg? Verdt et forsøk hvertfall:p hadde også på sånn CO2 måling. han hadde ALDRI sett en bil slippe ut så mye dritt, så jeg fikk rabatt pga det. Han synes sikkert synd på meg Haha:D Koblet oxo ut O2-sensor på min tidligere men ingen endring. Hadde diagnose i dag hos BMW, og det var defekt LMM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå