Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om du jekker opp hele ræva på bilen og snurrer i ene hjulet så skal dem gå likt rundt.. dersom du dreier ene hjulet forover og andre går motsatt vei har du åpen diff..

Dersom du er så heldig at de går likt så få en kompis til og holde igjen det andre hjulet så prøver du og vri hjulet rundt.. klarer du og vri det med og ta i en del så har du 25% noe stort sett alle bmw har.. klarer du ikke vri.. hmm ja da har du vel en annen sperre..

Kan forresten hende det holder og jekke opp kun ene hjulet og ta i.. dersom du da kan vri det med og ta i har du sperre.. siden lammelene da glipper inni og hjulet kan vris.. mener det ikke går med en åpen diff (ikke sperre)

Vet en kompis å lurte lenge på om han hadde sperre.. siden hver gang han spann så spannt den på begge.. men i rundkjøringer spannt den bare på et hjul.. Der var rett og slett diffen utslitt..

Skrevet

For å finne ut om der er noen form for sperre, kan du løfte bilen opp bak, sette den i fri, å ta av brekket. Når du nå tar i ene dekket å dreier rundt, se om dekket på andre siden går samme eller motsatt vei. Går det samme veien er der iallefall sperre, men vet ikke hvor mye fordet :P

Edit: Upps, kom visst for seint med svar :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...