Mpowerman Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Er det noen som vet prosedyren for å fylle olje på denne kassen? Har byttet kasse, så alt er tomt. Man skal vel fylle opp, starte motoren og så fylle opp igjen. Men hvilkent gir skal den stå i? Fri eller park?
Mpowerman Skrevet November 15, 2008 Forfatter Skrevet November 15, 2008 Ehhh...nei... Har jeg driti på draget nå?
Bmw 523iat Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 tror ikke du har dritet på draget, jeg tømte converteren halveis for olje før jeg monterte kassen, fylte deretter opp 10,6l på merkeverksted, og bilen kjennes ut så god som ny!
Mpowerman Skrevet November 15, 2008 Forfatter Skrevet November 15, 2008 Har ikke tømt ut olje fra converteren. Det har jo selvfølgelig lekket ut litt, men ikke mye. 10,6 liter??? Er ikke det litt mye? GS bildeler sendte meg 7 liter...
tomerikk Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Det er mye olje å fylle på gjennom oljepåfyllingen, du bør ha en god pumpe og tolmodighet. ikke start opp motoren før du har fylt minst ti liter for å hindre skumming i konverter
camxer Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Her er ZF sin "instruksjonsbok" til 5HP18 http://www.zf.com/na/content/media/import/zf_na/startseite/sso/passenger_car___light_truck/car_driveline/product_catalog/5HP18.pdf Påfyllingsguiden starter på side 3 P.s Litt kjekt å vite at kassen tåler faktisk opptil 310nm
tomerikk Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Om ikke converter var tom er det jo lettere, forsto det som alt var tomt. Fyll opp til nivåhullet. start opp å la motor gå noen minutter, velg alle gir start og avslutt i park, (la den stå i hvert gir ett minutt), etterfyll mens motor går og skru i plugg. Nå må du kjøre en tur så olja kommer opp i 30 til 50 grader, gjenta prosedyre for fylling. bil må stå vannrett mår du fyller olje.
Mpowerman Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Men hvilken skru skal jeg skru ut for å fylle? Har aldrig holdt på med autolat før som dere sikkert skjønner... Liker best manuell
tomerikk Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Ca. mitt på høyre side av kasse, litt over bunnpanne.
tomerikk Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 For å gjøre det helt klart, når jeg skrev alle gir inkluderer det manuell stilling og velge gear alle gir der. Siste kontrollen er etter prosedyren beskrevet på side tre i linken til ZF. http://www.zf.com/na/content/media/impo ... /5HP18.pdf
Mpowerman Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Tror jeg ringer Viking og får de til å hente bilen og ta den til ett verksted, så får de fylle olje der
tomerikk Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Det kan være en god ting å gjøre om en ikke er helt trygg på jobben. automatkasser er følsomme for feil oljenivå og oljetype.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå