crizi Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 noen guide på dette eller en enkel forklaring?
Ullsokk Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Er fort gjort det. Letteste er å få tak i hele pumpeholderen og pumpa, istedet for å måtte lodde ledninger og bytte slanger. Det du gjør da er å ta av baksetet, og da har du et lokk på høyre side. Skru av det, og du ser to slanger. Sitter noen ganger med teite bmw klemmer, og er best å bytte de med vanlig slangeklemmer. Kommer nok litt bensin når du tar av de, men ikke mye. Sitter og to koblinger som bare er å huke av. Hele greia sitter fast ved hjelp av en stor ring. Denne må du nok løsne ved hjelp av en flattrekker og en hammer, da de pleier å sitte greit fast. Deretter er det bare å løfte hele saken ut, og sette inn ny
Soilborn Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Regner med dette er til e36. Ut me baksetet, opp med høyre lokket, løsne låseringen, koble fra ledninger og slanger, deretter er det bare å ta opp pumpa. Ganske enkel prosedyre;) Edit: for sent:P
Olelink Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 E34: ut med bagasjeroms matta, opp med lokket på høyre side, 5 skruer eller noe sånt. da ser du toppen av tankarmaturen, men dette er ikke pumpa men nivå måler og mellomledd for el-tilførsel til pumpa samt bensin inn og ut. løsne og ta av el-kontakten, skru løs de to bensin slangene, pass på hvem som går hvor. skru opp den store ringen som holder armaturen. lirk armaturen ut av tanken. nå ser du pumpa sitter i bunn av tanken, stikk hånda neddi der og press inn to klips (det ene vises godt og det andre sitter i rett linje på den andre siden) så tar du ut pumpa, der er ledningene skrudd fast med muttere, du trenger en 7mm kopp og en 8mm kopp om jeg ikke husker feil ja, de er i forskjellig dim det er også kabelskoene sånn at det er lett å sette det sammen korrekt igjen. inn igjen er visa versa. på min så var det kabeksko skjøt på undersiden av tank armaturen samt satt på vanlige rør klammer på bensin slangene sånn at jeg kunne ta armaturen vekk før jeg fortsatte med pumpa, ble litt lettere slik
_Ludde_ Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Tusen takk.. Det hjalp masse.. Har fått den ut idag. bare å skaffe seg en ny en imorra.
_Ludde_ Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 Vel, fikk skaffa en fra skroten, funga ikke den heller, prøvde da begge to rett på batteri, funka som fader der. Måler litt fram og tilbake, finner ut at jeg ikke har strøm bak til pumpa, men har strøm ved sikring, har og prøvd å bytte releér, men disse var og gamle. Men, har målt med 2 forskjellige måleapparater. ett som har lampe, den lyste ikke. og en som viser volt (som bare lyser ved angitt volt) og da lyser denne på 6v +. men det er bare når jeg kinner bilen. Når jeg slår på tenninga er det ikke liv noe sted, verken bak ved pumpa eller i sikringen. KUN når jeg kinner bilen. Noen som har noen idé??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå