johan-is Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 hallo når jeg starter bilen så går den litt men så begynner den å fjuske, så må jeg gi ganske mye gass før den kommer seg, så kan jeg kjøre, men er det bykjøring med kø osv. så bli det ofte fjusking, altså fjuskinga kommer når bilen ikke har "motstand", jeg er på sjøen nå så er vanskelig og få testa noe, bilen er forresten en 92-mod 318is(m42) på forhånd takk!
Rapid Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Hvor langt har den gått da? Og er jo kjempemange faktorer her som kan slå inn.. Må nok beskrive mer detaljert før man kan få et korrekt svar. =) F.eks. Når motoren er varm/kald? Når begynte dette? Reagerer den slik på forskjellige temperaturer osv? Men ren gjetting fra min side: Tomgangsregulatoren?
Dr_S Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Lambdasonden...eller tennpluggene. Hadde samme feilen på min 318is..
stiifen Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 kan også være kondens i bensin tilførselen..du kanb jo prøve å fylle opp tanken å helle på kondensfjærner..får så å kjøre deg en tur...(vannet blir som en "propp" i tanken)..men som de andre er inne på her, så kan det være mye..b.la lmm eller pluggene. Men jeg ville prøvd dette først da det ikke koster annet enn bensin du bruker uansett
Rapid Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Jo, du kan jo også prøve å koble fra LMM.. Og hvis motor fungerer "mer stabilt" kan det være den som streika ja.. Hehe, de andre postene fikk meg til å huske dette =P
Simpel Skrevet November 15, 2008 Skrevet November 15, 2008 Mulig en sammenheng.. Jeg hadde det samme problemet med min bil, riktignok bare periodisk. Står at du jobber på havet og da står bilen din stille i flere uker akkurat som min? Hva skjer med en bil når den står stille, noen forslag til ting som kan påvirke? Har nå vært hjemme lenger enn vanlig og kjører daglig. Min har av en eller annen grunn blitt bra nå, har kjørt på kondensfjerner og byttet luftfilter siden da. Hadde og et hull i gummien som pakker inn LMMn ved inngangen, teipet igjen denne. Men hva som eksakt gjorde utslaget vet jeg ikke, periodiske greier er noe f***skap.
johan-is Skrevet November 15, 2008 Forfatter Skrevet November 15, 2008 har prøvd å koble fra lmm, ikke den. har skiftet lambda, ikke den. har prøvd kondensfjerner, ikke det. nei samme hvilken temp det er på, men mest med det samme jeg starter opp og skal begynne å kjøre, men nå etter hvert så har det bare blitt mer og mer. ja er noe dritt, men får se å bytte pluggene nå, eller bare ringer til fattern å ber han bytte di mens jeg er på sjøen sånn at han kan svar sånn at dere får tilbakemelding
johan-is Skrevet November 15, 2008 Forfatter Skrevet November 15, 2008 foresten gått 182k km. standen er jo ikke voldsom så tror ikke det er noe drastisk. spørs jo helt hvordan bilen har blitt kjørt oppigjennom årene selfølgelig!
JulianS Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Veldig dumt å begynne å ta av kontakter på feks lmm, da vil det lagres en feilkode... selv om feilen da blir rettet så kan den fortsatt ha samme symptomene... Det beste å gjøre når det ikke går som det skal: sjekk når service ble utført sist, tenker da på plugger, filtre osv... er det lenge siden plugger og bensinfilter ble skiftet så er det kanskje en idè? m42 motoren er var på pluggene og pluggkabler! pluggkablene er grisedyre... (jeg har brukte) Skjønner ikke hvorfor du tok av kontakta til lmm, for å sette den helt ut av funksjon. Hadde den vært satt helt ut av funksjon fra før så ville den gått i nødmodus og det hadde du merket hele tiden... Det første jeg tenkte var o2 sensor, å det kan det også være men nå har du allerede fått en feilkode på lmm... Det jeg prøver å si er at feilen i første omgang var lamda, men du tok av kontakt på lmm å fikk feilkode. skiftet lamda, ingen forbedring... disse to tingene har begge direkte innvirkning på bensin/luft blandinsforhold å kan få den til å oppføre seg på samme måte... Hvorfor ikke få noen til å lese ut feilkoder? Det er alltid det beste å begynne med. Er det ingen feilkoder kan det være tenning f.eks. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå