Hoem Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 I forbindelse med at bensinmåleren og speedometeret mitt ikke gir utslag lengre så trenger jeg elektriske skjema og annen nyttig informasjon om hvordan det er bygd opp slik at jeg får startet feilsøkingen, noen som kan ha dette slik at jeg slipper å følge ledninger?
Sir Hofstad Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Kan prøve først å ta ut sikring 20 med tenning på og sette den inn igjen?
Hoem Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Uavhengig av om jeg tar den ut før jeg slår på tenningen, eller må det gjøres mens tenningen er på ? Har du forresten fått tak i den chippen jeg spurte om for litt siden ? Har den kommet ? Sender du kontonr på pm om den har ? Tror det var 413 som var motorstyringen min om jeg ikke tar helt feil
Sir Hofstad Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Tar den ut med tenning på og setter den inn med tenning på. Høres brutalt ut, men kan sende deg dkumenter fra Tyskland på at det er verdt å prøve da BMW AG sendte ut en servicebulletin på dette. Har lagt ut alt du trenger i en annen tråd: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... ske+linker Og har igjen en stk 413 til deg
Hoem Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Har hørt om det samme selv, men husket ikke hvilken sikring det var snakk om! Tror faktisk det var du som hadde skrevet det den plassen jeg leste det forrige gang og ! Sender deg pm angående chippen og lagrer linken du sendte ! Om noen har andre innspill kan de gjerne komme med de og ! Kommer til å teste ut alt det som blir sagt her i kveld etter jobb!
Sir Hofstad Skrevet November 16, 2008 Skrevet November 16, 2008 Blir det ikke noe funk, har jeg deler til speedo. Men kan prøve å hjelpe deg med prblemet først. Ikke så vanlig at 2 givere gir seg samtidig, men er seff mulig.
Hoem Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Skal sjekke realoem om det er noen forskjell på bensinpumpen som står i nå(525M20) og den som var på delebilen(525m50) Men fant delvis ut feilen med hvorfor speedometeret ikke funket i dag, ledningen ved giveren hadde gått av, men det har jeg loddet nå og der er det sjekket at jeg har forbindelse og ingen kortslutning. Etter jeg hadde loddet og koblet den inn igjen så var det fortsatt dødt, kan kanskje det med sikring 20 løse dette ? Har et reservospeedo en plass selv, kanskje jeg skulle og prøve og plugge inn det bare for å se?
Hoem Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Jepp, sjekket over pumpe og tankmåler, de er like. Skal prøve sikring 20 når jeg kommer hjem ! Utrolig nyttige linker som er i tekniske linker, tenker å samle alle de som er der nå og legge de opp på serveren min!
Hoem Skrevet November 16, 2008 Forfatter Skrevet November 16, 2008 Da har jeg prøvd med tenningen fullt på(ikke startet) og tatt så sikringen ut og ventet 10 sekund og puttet den tilbake uten hell. Sikring 20 var en 10A.. Men skal fortsette i morgen med feilsøking og da kommer alle manualene her godt med tror jeg !
Sir Hofstad Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Har du prøvd en odometer-test? Holde tripteller inne og sette på tenning? Da ser du om instrumentet er ok.
Hoem Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 skjedde ingenting når jeg gjorde det! Hvilket signal skal speedometergiveren gi? Og hvilket signal skal tankmåleren gi ?
Sir Hofstad Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 http://www.unofficialbmw.com/repair_faqs/e36gauge.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå