Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk plutselig ikke start på bilen. Når jeg vrir på nøkkelen skjer det ingenting. Teninga går på, alt av lys og slikt virker, men når jeg vrir om til det siste "hakket" skjer det ingen ting. Kommer ikke ett klikk engang.

Starteren er helt ny og byttet på verksted. Kan ikke skjønne at denne ikke skal virke men kan jo selvfølgelig ikke være 100% sikker.

Dette skjedde tidligere i uka også, men da kom den tilbake sånn plutselig.

Skrevet

Hadde det slik på min 320 cab også, vi fant ut etter en stund at det var lagt opp ledninger til automatkasse lell om det var manuell. ligger ved girstanga mot dasjbordet. Bilen ble lurt til å tro at den sto i gir. ble rotete forklart dette

Skrevet

det samme skjedde min 318is -93mod, men det viste seg til slutt at motorkontakten :!::?::!: hadde glidd fra hverandre... da var det ikke ett lite "klikk" engang!

Skrevet

Ikke det at jeg tror det, men kan jo hende det har skjedd noe med strømkablene inn på starteren da de byttet den, selv om det ble gjort på verksted.

Skrevet
Hadde det slik på min 320 cab også, vi fant ut etter en stund at det var lagt opp ledninger til automatkasse lell om det var manuell. ligger ved girstanga mot dasjbordet. Bilen ble lurt til å tro at den sto i gir. ble rotete forklart dette

Skjønner hva du mener. Men skal jeg demontere fra innsida eller sette den på løftebukken og ta det fra undersiden?

Skrevet
det samme skjedde min 318is -93mod, men det viste seg til slutt at motorkontakten :!::?::!: hadde glidd fra hverandre... da var det ikke ett lite "klikk" engang!

Hvilke motorkontakt? Selve den store sorte med alle ledningene til motoren liskom?

Ikke det at jeg tror det, men kan jo hende det har skjedd noe med strømkablene inn på starteren da de byttet den, selv om det ble gjort på verksted.

Har sett (så godt det lar seg gjøre pga det er så trangt) og det ser ut til at alle ledningene som går til starter'n er koblet til.

Skrevet

hvis den starter å går ved trillstart sånn at det eneste som ikke virker er startern så er det nok ikke motorkontakten, har mer tro på styrestrøm/hovedstrøm inn på starter, at det har blitt noe ukontakt der :)

Skrevet

Bør vel prøve å måle strøm på styrestrømmen til starter da,om der kommer full guff så er det kanskje jording eller hovedkabel som ikke er iorden? Det kan jo være innslaget på starteren og som er kaputt,selv om denne er ny....kan vel skje at en får mandagsdeler....

Skrevet
hvis den starter å går ved trillstart sånn at det eneste som ikke virker er startern så er det nok ikke motorkontakten, har mer tro på styrestrøm/hovedstrøm inn på starter, at det har blitt noe ukontakt der :)

ja, ok. Ser etterpå uansett, men virker jo logisk at det er noe med starter'n siden det bare er den som ikke virker ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...