Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bør vel prøve å måle strøm på styrestrømmen til starter da,om der kommer full guff så er det kanskje jording eller hovedkabel som ikke er iorden? Det kan jo være innslaget på starteren og som er kaputt,selv om denne er ny....kan vel skje at en får mandagsdeler....

Hadde vært noe dritt om det var starter'n, så håper på at det bare er en liten fille-ting :P hehe. Mandagsdeler ja..:)

Skrevet

Er det et start rele? Hvor ligger det iså fall? Har målt og det går styre strøm fra tenninga så er et sted der ifra og ned til starter'n, eventuelt innom releet.

Skrevet

den som slurver med monteringa av starter på en is er bra sløv i nøtta vil jeg påstå.det er en jobb normale folk ikke gidder å ta oppigjen.

hvis du nettopp har byttet starter og starteren plutselig ikke slår inn lenger,så hadde jeg bare trilla bilen tilbake.ta deg en prat med de og hør hva de foreslår.tror nok de vil være imøtekommende her med mindre de er svindlere.

Skrevet
den som slurver med monteringa av starter på en is er bra sløv i nøtta vil jeg påstå.det er en jobb normale folk ikke gidder å ta oppigjen.

hvis du nettopp har byttet starter og starteren plutselig ikke slår inn lenger,så hadde jeg bare trilla bilen tilbake.ta deg en prat med de og hør hva de foreslår.tror nok de vil være imøtekommende her med mindre de er svindlere.

Veit. Regner ikke med at de har slurva:p Problemet mitt er at jeg har kjøpt starter'n på romnes og satte jobben til et annet verksted(pga fikk en god god pris).

Hvis starter'n er ødelagt er det ingen problem å få igjen pengene for den hos romnes eller få en ny en, men da må jeg jo betale omigjen for monteringa. Hehe:p

Var utom både BMW og motorteknik nå å de sa at det ikke skulle være noe startrele, og siden jeg har målt at styrestrømmen er ok fra tenninga er det flere og flere ting som tyder på at starter'n faktisk er ødelagt :s

Skrevet
noen andre som enten har vært borti noe slikt eller har noen forslag? Er ganske krise at den ikke starter!

Sånn var min e30 i går etter motorbytte også. Riktig nok kom det et klikk, men ellers skjedde det ikke noe at all. Jeg sjekka at alle ledningene osv satt fast, og bare nappa litt i ledningene som går til + polen på batteriet. Vrei om nøkkelen en gang til, og vips! der starta den :o

Sjekk at det ikk er no korrosjon osv på ledningene til batteriet, sørg for at det er rent:)

Også kan du jo sjekke jordingene fra motor til kaross. og de andre i samme slengen, kan tyde på at det er en jording som ikke sitter ordentlig. Dette er viktig da det går såpass mange ampere igjennom:) verdt et forsøk hvertfall!

lykke til :)

Skrevet

Da har jeg fått målt den helt nye startern jeg kjøpte på romnes og det viste seg at den var død. Så får ny starter idag,(som for hopentligvis er som den skal).

Skrevet

Hadde noko lignandes på bilen min. Og da var det berre batteriklemmene som ikje satt skikkelig på batteriet.. skrudde skikkelig fast, og bilen starta..kan vere so lett viss du ikje allerede har sjekka dt da..

Skrevet

hadde samme feil på min e30.. da var det dårlig kontakt på bateripolene.. tok av bateriklemmene og pusset dem rein.. startet meg en gang etterpå :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...