Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husk å rens blokka skikkeleg inni, om du for.eks har kjørt bil tema olje før og du begynner på castrol er det mulig att det er mykje som løsner inni blokka fra veggene etter kvart, da går sila fort tett og du mister olje trykk osv...

Skrevet

Kjøp deg en skikkelig diesel olje, og kjør på den noen dager, før du bytter olje og filter igjen, til den olja du skal ha.

Finnes ikke bedre motorrens enn det. ;)

Mobil Delvac MX 15-40 er fint. :) Det kjører jeg på. ;)

Skrevet
Husk å rens blokka skikkeleg inni, om du for.eks har kjørt bil tema olje før og du begynner på castrol er det mulig att det er mykje som løsner inni blokka fra veggene etter kvart, da går sila fort tett og du mister olje trykk osv...

Motoren har gått ei mil etter full overhaling så har nok ikke løsna noe dritt og sånn der.

Måtte av med bunnpanna for å lage ny oljeretur så da skifter jeg olje til noe jeg skal kjøre fast med :)

Skrevet

Jeg ville gått for Castrol, ettersom det er annbelaft og har mest erfaring med at det er ment at skal funke bra for litt mer avanserte motorer (turbo motorer). Sier ikke at Mobil 1 er dårlig, men hvis Bmw annbefaler det så er det nok ikke bare fordi at de blir sponset av Castrol i racing.

Skrevet

Heisan har brukt 10/40 på min e30 med twinturbo(tenk hva de to genererer av varme på Rudskogen i 25varmegrader) men sist ble olja for tynn så nå bruker jeg Biltemas 5/50. Detta funker, samt ei lita vifte bak oljekjøleren. Dette holder, til misshandling på det grveste, :twisted:

Skrevet

Eg har kjørt kunn biltema olje på min E30 Turbo faktisk, erfaringen er: Tikker å kald motor, tikker nesten ikkje på varm. Kjøre man HARDT tikker motoren igjen :)

Skrevet

Hehe, jeg sier ingenting vondt om Castrol, de er store innenfor racing.

Jeg sier bare at jeg har VELDIG god erfaring med Mobil-1, noe som selvfølgelig kan ha sammenheng med at jeg jobber med det daglig.

Men hovedpoenget her Lex, tror jeg alle har gått forbi. Det viktigste for deg, er å finne ut hvordan du skal kjøre, i hvilke temperaturer og med hvilke oljekjølingsalternativer du har. Etter du har skrevet alt dette ned på en lapp, tar du en kjapp telefon til de respektive forhandlerne for Castrol, Mobil-1, Agip osv..

Da tror jeg du vil få en best mulig løsning på oljeproblemet ditt. :)

Skulle du ha fler spørsmål om Mobil-1, ikke nøl med å spørre. :) Det gjelder andre også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...