Gå til innhold

pære eller ballast som endrer fargen på xenon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg tror nok det er pæren. jeg har 2 stk 6000K kit og 1 stk 8000K. ballastene er prikk like og kan brukes på hvilket lys som helst i min bil. så regner med det er pæren som bestemmer hvilen kelvin det blir

Skrevet
jeg tror nok det er pæren. jeg har 2 stk 6000K kit og 1 stk 8000K. ballastene er prikk like og kan brukes på hvilket lys som helst i min bil. så regner med det er pæren som bestemmer hvilen kelvin det blir

er nok pæra da :P

må stille et spm til :P

kjøpte 6000k i sprederne mine av en på ebay. hvitt lys med litt blåskjer. bruke de i noen måneder. så røk den ene pæra! kjøpte en ny pære fra en annen bruker på ebay. dette da også 6000k pære. Men lyset av denne er helt hvitt... er det pga en annen leverandør? eller er det han som har klundra med merkinga?

Skrevet

Kan være feil merket i ett eller annet forhandler ledd. Balastene er prikk like uavhengie av kelvin styrken på pærene så lenge det er snakk om sett som kjører på samme volt/watt. Til f.eks 12volts anlegg så bruker di levrandørene jeg kjenner til forskjellige ballaster på 35w og 55w kittene sine.

Et godt tips ved pære bytte er å altid bytte pærene par vis.

Skrevet

jeg ville nok handlet fra samme sted hver gang. er det forskjellige merker på pærene da? kan jo vere avvik på lysstyrken i pærene. men ikke nok til at de går utenfor samme kelvin klasse.

Skrevet

er forskjell på hvor mange lumen (hvor sterkt lyset er) fra produsent til produsent dette kan også til en vis grad påvirke fargen kontra den gammle pæren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...