Gå til innhold

E30M3 + S38B38TT Dre Racing


DreRacing@
 Share

Anbefalte innlegg

Dem skal være bolt on ja, med samma boltmønster som det er org på torpedoveggen. Eneste er vel at noen av dem må kortes litt inn på stempelpinnen som går mekanisk til pedalen. Det er kurrant, men husk å mål hvor langt stempelet trykker innover (arbeidsområdet) _før_ du kapper... Mange har brent seg der, og fått farlig kort pedalvandring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få hele den m5 bakstillingen der på e30`n din komplett. Du korter inn bærebroen der med "ørene ", sveiser fester til diffen og hiver på koilover kit..;)

dæven. er den ikke mye breiere da? ellers så har jeg lest noe omm å flytte diff over i e30 broa og korte drivakslene å.

men skal rive av e30 bakstillinga til helga så får je studert litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo den er breiere... men da er det litt valsing eller m3 breddere som må til. Valser du, så holder det hvis du ikke MÅ ha kantfelger da.

Men det blir jo skikkelig grom bakstilling som tåler MASSE bank og bremser som hører med. Og du får en mye riktigere hjustilling med senk og bedre grep. Sliter og mindre på innsiden av dekkene.

Om du skal bruke m5 diffen i e30 broen tror jeg du kan kjøpe ferdige sviktstålaksler fra ppf for 3500kr som er riktig lengde på. Disse er egentlig laget for 210 diffen (735,535m,m5 e28) hvis jeg ikke tar feil no så er vel den samme dimensjon på som m5`n sin med tanke på avstand mellom indre drivledd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... da ville jeg hørt med jørg336t her på forumet. Han hadde en link på hvordan man gjorde det. Den løsningen så hvertfall veldig bra ut. Må jo tåle en del.

Men du er ikke tjent med den diffen hvis ikke du skifter til e28/e34 nav og boltsirkel med tilhørende drivknuter. de på 325`n er langt svaker enn hva m5 diffen er god for. Da kan du like gjerne kjøre med e30 stor diff som tåler masse juling den og.

Om du skal korte inn aksler for å tilpasse denne slik du snakker om, må du hvertfall sveise sammen e30 mot e34 stikkaksler siden du snakker om å beholde boltsirkel til e30 som igen vil bety at du må bruke drivknute i ytre ledd fra e30...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig rart ut... å bygge om fra 5 til 4. .Du får og ett mye større utvalg av felger med 5 bolts. Sånn ca het sikkert nei, ;) navet på e30 passer ikke til m5 drvknute. om du skal bruke m5 diffen må du g korte ned den orginale m5 mallomakslingen, er noe smøresysteme mellom diff og mellomakslingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte først jeg skulle bruke m5 bremsene på denne, men har nå solgt det da. jeg skal ha brock B1 så den saken er klar uansett hehe. og har flest slire felger i 4x100 også. jeg tenkte flytte over nav og drivknute fra m5, skal vel passe i bærebroa det.

m5 diffen skal brukes ja, og må kortes.

mellom diff og mellom aksel der så det ut som det satt en vanlig drivknute med eget smørefett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjort så veldig mye i helga. tatt mål av intercooler jeg må ha.

samt rivd av bakstillinga.

IMG_1753.jpg

e30 bakstillinga

IMG_1752.jpg

M5 bakstillinga.

prøve å lage en miks her da.

planen er å feste m5 diffen i e30 brua. korte drivakslene og få det til å passe i navet på ett vis. skal ha det skuddsikkert værtfall, derfor jeg kjøpte bmw også. virker som om det holder ganske greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg å henta turbor i sverige. det blei 2 stk mitsubishi TD04-19t.

den største i denne serien, sitter org på v70r. de klarer vel 350hk stk.

og fyllt trykk fra 2500 :) de har intern WG og dump. er også vannkjølte, håper de får plass bare, det finner jeg vel ut i helga.

IMG_1755.jpg

IMG_1756.jpg

IMG_1758.jpg

var også å henta coolers i dag. planen er å sveise disse sammen og så en meter med cooler nederst i fronten

IMG_1759.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt med org råder i sommer jeg og. funket bra. Kjørte ikke mer enn 0,9 da. Du må sjekke blokka nøye for sprekker da. 3,8 blokka har en en læi tendens til og sprekke i runt topp boltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...