Gå til innhold

E30M3 + S38B38TT Dre Racing


DreRacing@
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk montert grenrørene og turbone på motoren i helga, trangt men det går.

Eksosen blir neste prosjekt nå til helga da.

har fundert på 2x 2,5" eller 1x3", ser ut som det kan bli det siste, som blir enklest, holder til den effekten jeg skal ha uansett.

Venter også på pakken fra summit med dyser (62lb), BTR, luftfiltre og turboxs boostcontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg fått gjort litt på bilen i helga også. ikke mye igjen nå altså :)

har laget "spesial" skiver skruene som holder turboene, disse har jo en lei tendens til og løsne med tida, bare banker ene delen av skiva ned og andre opp.

PB080014.jpg

Dette her irriterer meg veldig!!!! Diffen skulle ha sitti par cm lengre bak!

drivakslene peker skrått bakover :( åssen jeg har fått til detta så feil veit da egenli faan for jeg målte senter i drivaksel festet til den diffen som satt der og gjorde samme med m5 diffen, menmen, kan ikke se hvorfor det ikke funker alikevel.

PB150015.jpg

turboplassering

PB150018.jpg

PB150019.jpg

har begynt med eksosanlegget, blir 3" med 1 demper bakerst

PB150023.jpg

PB150021.jpg

her ser dere røret som eksosen fra den første turboen skal ned i, mangler en v-bånd skjøt for å få dette slik jeg vil

PB150022.jpg

bilen med vinterdekka på :)

PB150016.jpg

PB150024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du klager på at skruene til turboen skrur seg opp selv med tiden, har du vært borti locktite? Forhindrer rusting (noe du sikkert kjenner til at er et problem nært vame ting som turboer) i tillegg til at dem holder muttrene på plass.. Men likevel, når du har brukt låsemutrer, så forstår jeg ikke hvorfor dem skal skru seg opp igjen. Får du evt på noen splitt/fjørskiver og dobbel mutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir spent og se hvordan karateristikk denne får. Bør bli bra respons. Blir sikkert drit rå og drifte med. Hvilket sprut skal du kjøre med?Bensin eller e85?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

radiatoren fra griin, veldig omsveist. hadde plass til det røret på siden der og da blei det veldig enkelt med begge uttakene oppe, da også inntakene er oppe på motoren. niplene er til ekspansjonstank og vannkjølning turbo.

02122009317.jpg

sprutet: MBE 970 tror jeg det heter.

07122009344.jpg

loddet om org fuelrailen. med inntak fra beggesider og retur i midten.

dysene er siemens deka 630cc

06122009343.jpg

luftfilter:

06122009341.jpg

06122009339.jpg

06122009338.jpg

kommer til og kjøre 98, har mye dårlige erfaringer med E85, og som beisern sa blir dette vinteren festbil, så etanolen får vi heller drikke ;)

planlegger start til helga igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan nok bli en veldig heftig bil med rallypigg og 'småbrisne' solunger i baksetet, hehe. Denne ender vel opp å gå verre en Volvoen selv med dette oppsettet? :shock:

Spent på hvordan detta vil fungere nå. Mistenker mellomakselen lever litt farlig etter avspenninga i sviktstålet. Ble det nye oppdaterte M5 knuter også? PPF skaffe Cromollybasert vet jeg. Ser man hva M30 3,5l får i mellomregisteret med turbo kan man bli småredd. Malen er å legge inn 3. gir og vente på smellet mellom 2500-3500rpm :lol: . Men du har vel orginal 280 Getrag, så det burde duge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

værre enn volvoen vil den nok ikke gå.. håper jeg hehe.. tror du ikke mellomakselen lever ett bedre liv med sviktstål? bruker de knutene som satt på delebilen, er 100% tighte, overrasker over hvor lite glapp det er i drivverket her, for det er ca 0.

Men jeg satser på å ikke få grep til å kvelle noen ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...