DreRacing@ Skrevet September 22, 2009 Forfatter Skrevet September 22, 2009 jo turboene henger litt på halv 12, men måtte pga plass, skal prioritere funksjon føre utseende her (ikke som på volvon altså) Jo M5 drivknutene er så store så de går i demperen... Har kommet mye lenger på prosjektet, må oppdatere snart. mangler egentli bare dyser, BTR og nytt sprut
Torek Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 Takk for sist, haha.. Husker jeg snakka med deg under jakt- og fiskedagene i Elverum. Tror dette her blir bra, selv om den blir stående i skyggen av 242'n
DreRacing@ Skrevet September 22, 2009 Forfatter Skrevet September 22, 2009 Bilder kommer, men har bare kjett mobil kamera nå. Elverumsdagene ja, passe dritings da ja hehe Fint med skruhjelp da, skraper bunnpanne pakning
Hesleskaug Skrevet Oktober 5, 2009 Skrevet Oktober 5, 2009 Først når jeg fikk linken til Volvoen så husker jeg deg. Du jobbet sammen med Jan og Lars Petter før ikke sant? Volvoen går fælt husker jeg Tøft prosjekt!
DreRacing@ Skrevet Oktober 5, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2009 det stemmer, jobber vel egentli med Jan ennå, på sørumsand
DreRacing@ Skrevet Oktober 19, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2009 Har fått gjort en del nå, tenkte og ramse opp her, desverre uten bilder nå også, ikke så mye og ta bilde av egentli.. Har fått helt ferdig hele understellet og drivverket på bilen Kortet mellomakselen i dreiebenk, samme med drivakselen, hvor lenge disse vil holde må bare testes. Bare bytte til sviktstål om det ikke skulle funke. Drivverket er da: M30 svinghjul 765 trykkplate 6 paddle lamell Getrag 280 girkasse Kortet fremre m5 mellom aksel orginal bakre mellom aksel med omgjort feste for gummioppheng M5 e34 bakdiff M5 knuter og kortet M5 drivaksler. Har også fått fikset og luftet bremsene med bremsekraftforsterker fra golf 2. Måtte korte inn staget mot bremsepedalen og blende 1 av uttakene på pumpa. Innsuget sitter på plass med alle trykkrør ferdig. ble ganske bra, bilder kommer.¨ I helga har jeg drivi og koblet opp nytt ledningsnett til MBE full sekvesielt sprut. Motoren skal mappes etter TPS og kompensere for turbotrykket med MAP. Kjøle systemet er også nesten ferdig, har sveist på volvo termostat på vannrøret ut av motoren, bilder kommer.
MMTuning Skrevet Oktober 20, 2009 Skrevet Oktober 20, 2009 DreRacing@ skrev: Har fått gjort en del nå, tenkte og ramse opp her, desverre uten bilder nå også, ikke så mye og ta bilde av egentli..Har fått helt ferdig hele understellet og drivverket på bilen Kortet mellomakselen i dreiebenk, samme med drivakselen, hvor lenge disse vil holde må bare testes. Bare bytte til sviktstål om det ikke skulle funke. Drivverket er da: M30 svinghjul 765 trykkplate 6 paddle lamell Getrag 280 girkasse Kortet fremre m5 mellom aksel orginal bakre mellom aksel med omgjort feste for gummioppheng M5 e34 bakdiff M5 knuter og kortet M5 drivaksler. Har også fått fikset og luftet bremsene med bremsekraftforsterker fra golf 2. Måtte korte inn staget mot bremsepedalen og blende 1 av uttakene på pumpa. Innsuget sitter på plass med alle trykkrør ferdig. ble ganske bra, bilder kommer.¨ I helga har jeg drivi og koblet opp nytt ledningsnett til MBE full sekvesielt sprut. Motoren skal mappes etter TPS og kompensere for turbotrykket med MAP. Kjøle systemet er også nesten ferdig, har sveist på volvo termostat på vannrøret ut av motoren, bilder kommer. Fett prosjekt du har Var m30 svinghjulet bolt on?
DreRacing@ Skrevet Oktober 20, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2009 det er bolt on ja, værtfall det jeg fikk tak i, er vistnok flere typer av det, har jeg hørt da.
DreRacing@ Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 Ikke langt unna før oppstart nå kjenner jeg Eksosen er vel det værste som gjenstår, usikker åssen jeg skal gjøre det, 1x3" eller 2x2,5" Men grenrørne er tig sveiset av Trond Berg på Larsen mekk, STOR takk til han, blei veldig bra. Også takk til 336mik for lån av donor topp til og sveise på, dette var et must når eksos flensene er separate. Her tar jeg også gløder ut spenninger i rørene etter sveising. Trond tiger radiatoren sånn står bilen nå datasprut ca ferdig koblet, har ikke kjøpt inn selve boksen ennå laget så jeg har termostat på vannrøret ut fra motoren, deler fra volvo. viktig og ha termostat. den bremser vannflødet og lager vanntrykk i toppen, uten så er det lettere og få luftlommer i toppen
DreRacing@ Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 volvon har egenprosjekt tråd på volvoforum: http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=41&t=32475
Just-turbodiesel Skrevet November 2, 2009 Skrevet November 2, 2009 DreRacing@ skrev: volvon har egenprosjekt tråd på volvoforum: http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=41&t=32475 å satan, nå skal jeg ikke si hva jeg fikk! Det er den råeste "faceliften" jeg har sett noensinne. Drømmebil. Respektabelt med 710nm på 4600omdr!
DreRacing@ Skrevet November 2, 2009 Forfatter Skrevet November 2, 2009 710nm ved 4600rpm var en suksess ja, men verken topp pakningen eller turboen holdt lenge med det oppsettet. 1.7bar med 10:1 i komp på E85. Har bygd om motoren siden der, større turbo, 9,3 i komp og o-ringet blokk. har desverre ikke fått bremset bilen siden. men den funker "greit"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå