carlhaakon Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 hei da har jeg og et par til fra bimmers her feilsøkt på en del elektronikk på min gamle 328. får dratt bilen på starteren, men alle rælene slår in og rett ut igjen etter noen sekunder. så problemet er at bensinpumpe og gnist på pluggene er borte. det er ikke reler eller noe som er galt, men strømen inn til dem som kutter. har snakka med en mekaniker som snakka på at det var en føler på blokka som styra dette som det kunne vere fuktighet på. noen som kan hjelpe oss med dette? tor atle fra forumet kommer med mer info vis jeg har glemt noe. setter veldig pris på svar vis noen kan hjelpe siden bilen ikke kommer noen vei og ny eier trenger den bilen er en 1993 models 325 men som er ombygd til 328 så motoren er 97 model på forhond takk for alle svar Mvh Carl Haakon
Tor Atle Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Kan banke sensor ha noe med dette å gjøre?
LianLi Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Hvordan ble det gjort med startsperra på denne her? Var den ombygd til m50 ledningsnett eller hadde den nøkkel fra 328 motoren utenom som man satte i ringantenna? Om ikke motorstyringa får signal fra nøkkelen så vil den verken få bensin eller gnist, men startmotor vil fremdeles gå rundt.
Tor Atle Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Må sette 328 nøkkelen i ring antenna. Hva kan ha skjedd?
carlhaakon Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 Hvordan ble det gjort med startsperra på denne her? Var den ombygd til m50 ledningsnett eller hadde den nøkkel fra 328 motoren utenom som man satte i ringantenna?Om ikke motorstyringa får signal fra nøkkelen så vil den verken få bensin eller gnist, men startmotor vil fremdeles gå rundt. det sitter en ring nede ved kjørecomputeren, men dette har ingen ting med saken og gjøre siden bilen starta et par turer og så døde igjen, og nå er den helt død. vi får kjørt bensinpumpa når vi kobler forbi relle
LianLi Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Ok, om det blir gjort så anbefales det ikke å ha 328 nøkkelen stående i ringantenna, batteriet kan lade seg ut og den nøkkelen som stod i når det ble strømløst blir deaktivert. Da må man ha en eventuelt resvervenøkkel til å starte med igjen, den andre nøkkelen vil også fungere igjen da.
carlhaakon Skrevet November 17, 2008 Forfatter Skrevet November 17, 2008 hmm vis man ikke har en reservenøkkel da? når jeg hadde bilen hadde jeg altid nøkelen langt unna bilen når jeg tok strømen. men tror du dette kan vere årsaken til at den ikke starter da?? sist bilen gikk stoppa den av seg selv når nye eier kjørte med den i byen og da gikk først sikringen på bensinpumpen og etter det gikk den litt til og så stoppa den igjen og etter det har den ikke starta
George Constanza Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 ta å sjekk føleren du byttet på blokken når du hadde den. denne har noe med både kjølingen på drivvstofftilførselen og selve kjølingen på selve motoren. tidligere modeller hadde disse separert ved 2 sensorer, nyere i en sensor. Ellers: hvis dere kobler fra elektriske sensorer, følere med tenningen på vil det gi feilkoder til hjernen....gjelder kun obd 2. Om ikke motorstyringa får signal fra nøkkelen så vil den verken få bensin eller gnist, men startmotor vil fremdeles gå rundt. på vanlig ews vil motoren få verken gnist, bensin eller starteren vil slå inn, på ews 2 vil hjernen og starteren være deaktivert. dog startmotoren vil ikke gå rundt uansett, om det er ews eller ews 2. det at dette gjelder ews 2(startsperra) er da lite trolig, siden de hører at starteren slår inn. det at nøylen har tatt kvelden er lite trolig, det er mulig, men svært sjelden ifølge bmw selv.
LianLi Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 på vanlig ews vil motoren få verken gnist, bensin eller starteren vil slå inn, på ews 2 vil hjernen og starteren være deaktivert. dog startmotoren vil ikke gå rundt uansett, om det er ews eller ews 2. det at dette gjelder ews 2(startsperra) er da lite trolig, siden de hører at starteren slår inn. Jo starteren går rundt, har jo dette selv på min bil og har kobla opp startsperra så den funker i min tildigere 320i. Når jeg prøver å starte den uten å sette 328i nøkkelen i antenneringen så går startmotoren rundt, men nekter å starte pga null bensin og tenning. Dette kan vel også CarlHaakon konkludere med hvis han har prøvd. Det trenger ikke være startsperra, men kan jo være det.
carlhaakon Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 stemmer det du sier Byremo med den føleren, er kun en på denne motoren som har flere funksjoner, har fårtsatt den gamle også så kan jo prøve dette. det med nøkelen har jeg tenkt mye på men kan ikke skjønne det skal vere den siden bilen stoppa av seg selv når den sto på tomgang og da sa ny eier at den kvalte seg så høres ut som den ikke fikk bensin på grunn av noe elektronisk føles som kutta.
Tor Atle Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Hva må gjøres for å koble ut start sperra helt ?
ketil74 Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Dette var jeg gjennom nøyaktig det samme med en e36 325i jeg hadde og leverte den inn til bmw verksted her i trondheim og fant ut at det var veivakselføleren som måtte byttes.Da ble bilen så god som ny.
Gunnar Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Dette var jeg gjennom nøyaktig det samme med en e36 325i jeg hadde og leverte den inn til bmw verksted her i trondheim og fant ut at det var veivakselføleren som måtte byttes.Da ble bilen så god som ny. Har hatt gåen veivakselføler to ganger, og den startet alltid etter å ha dratt den litt ekstra på starteren. Hørte heller ikke noen reléer som slo ut underveis i startprosessen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå