Hauso Skrevet November 17, 2008 Skrevet November 17, 2008 Hei! Det hele begynte med at bilen ikke er noe særlig glad i tomgangs-gange når jeg starter den. Må sitte å holde liv i den hele tiden i ca 5 minutter når jeg starter, enten den er varm eller kald. Jeg kjører en tur, ca 1 KM, så sviver den "fint" på tomgang. Den får alt for mye bensin, da jeg har målt den til i overkant av 1.5 liter på mila. ( SYYKT xD) Jeg har fått bytta motor, men akkurat det samme problemet er der fortsatt. -Kan det ha noe med tomgangsregulatoren å gjøre? -Har prøvd å koble den av (nødprogram) men det hjelper ikke stort) -Eller kan det ha noe med "hjernen" til bilen å gjøre? -Har opparbeidet meg en teori om at det også kan være injectionen som er fucked, eller chocken? Noen som har forslag/ evt opplevd det samme? Blir veldig takknemmelig for svar som kan hjelpe meg, for jeg har ikke råd til at den usle 1.8 literen min bruker over dobbelt så mye, som den egentlig skal bruke.. Mvh Magnus Hauso:)
Jås Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Kan jo være en temp-føler som er gåen,gir signal om at bilen er iskald uansett temp...davil den gi ekstra fuel vertfall...eller om der er egen kaldstartdyse på denne,så kan jo den være defekt. En siste ting er bensintrykkregulatoren,om den gir for høyt trykk ut til dysene vil det bli slik som du beskriver,med høyt bensinforbruk.... D var vertfall noen tips...
Hauso Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 Takker for tips, skal se hva vi får gjort. btw, noen som vet hvor mye det ca koster for diagnose på bilen på et bmw verksted?
Glennski Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Hadde akkurat samme problem på min. Jeg byttet tomgangsregulatoren og da var alt iorden igjen
Hauso Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 herlig, da prøver jeg det:) noen som vet hvor jeg kan få tak i en sånn til en grei pris? hva er en slik greie verdt?
Breitling Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Takker for tips, skal se hva vi får gjort. btw, noen som vet hvor mye det ca koster for diagnose på bilen på et bmw verksted? Koster rundt 4-500 kroner for påkobling og avlesning av diagnose hos et BMW Verksted
Hauso Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 okei, takker:) da skal jeg vurdere det, om ikke det ordner seg med tomgangsregulatorbytte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå