xploticx Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 dette er altså en e34 520iA 1991' automatkassa låser seg hele tiden i nødmodus forslag på hva som kan være problemet? har ikke så veldig mye peiling på automat. takker for svar
Glennski Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Ta en diagnose på bilen. Det er det enkleste.
xploticx Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 noen tips om hva som kan være galt da?
Glennski Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Jeg hadde samme type problem på min. Eneste feilen jeg fant ut var at ledningen som gikk fra batteriet og til hjerne på kassa, var dårlig tilskrudd på batteriet og derfor ble strømmen til kassa kuttet av og til. Det var etter at jeg strammet denne at kassa ble normal og det har aldri kommet tilbake. Så feilen kan være så mangt, som sagt en diagnose finner feilen for deg
xploticx Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 skal prøve med diagnose etterhvert, men noen ganger så går den i nødmodus når jeg gir full gass å den foretar en kickdown
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Har du sjekket oljen/tatt oljeskift ?
xploticx Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 da har jeg litt bedre beskrivelse av problemet, det skjer hver gang den foretar kickdown, og noen ganger "slipper clutchen" og da går den også inn i nødmodus. har ikke tatt oljeskift da de eneste guidene jeg finner til det er for de med peilepinne, å min har ikke peilepinne
///MoePower Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Hvis ikke bilen din har peilepinne vil det være 2 "tappeplugger" på girkassen, en øvre og en nedre. Den nedre er for å tappe oljen ut av kassen, og den øvre er for å fylle på. Når man fyller på sørger man bare for at bilen henger ca plant, så fyller man bare på til det renner ut av hullet. Trolig er det ikke oljen din som er problemet, men er vel sikkert bare bra å få den byttet uansett, hvis du ikke vet hvor lenge det er siden den oljen ble fylt på.
xploticx Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 jeg skal bytte olje og filter senere denne uka, men jeg fant også ut at jeg har et elektrisk problem, i revers lyser tåkebaklysa og indikatorlampa til tåkebaklysa :S any idea?
tomerikk Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 Lysproblemene er sikkert brudd/overledning på kablene ved bagasjeluke hengslene. det kan også gi feil på kasse elektronikken men der tror jeg mer på olje.
xploticx Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 noen tips om å få oljen "opp" igjennom det øvre hullet? er jo ikke akkurat sånn at du får helt noe fra en kanne der:P
tomerikk Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 http://www.biltema.no/products/producti ... mId=130303 Koster 59,90 på biltema. du kan og bruke elektrisk oljebytter.
tomerikk Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 les også her for prosedyre. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=96906
xploticx Skrevet November 18, 2008 Forfatter Skrevet November 18, 2008 at jeg ikke tenkte på det, burde jeg varme olja litt så den flyter lettere også kansje?
tomerikk Skrevet November 18, 2008 Skrevet November 18, 2008 30 grader, det skal og olja i kassa ha. men les prosedyren, en link i den tråden jeg linket til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå