Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er altså en e34 520iA 1991'

automatkassa låser seg hele tiden i nødmodus

forslag på hva som kan være problemet? har ikke så veldig mye peiling på automat.

takker for svar

Skrevet

Jeg hadde samme type problem på min.

Eneste feilen jeg fant ut var at ledningen som gikk fra batteriet og til hjerne på kassa, var dårlig tilskrudd på batteriet og derfor ble strømmen til kassa kuttet av og til. Det var etter at jeg strammet denne at kassa ble normal og det har aldri kommet tilbake.

Så feilen kan være så mangt, som sagt en diagnose finner feilen for deg :)

Skrevet

da har jeg litt bedre beskrivelse av problemet, det skjer hver gang den foretar kickdown, og noen ganger "slipper clutchen" og da går den også inn i nødmodus.

har ikke tatt oljeskift da de eneste guidene jeg finner til det er for de med peilepinne, å min har ikke peilepinne

Skrevet

Hvis ikke bilen din har peilepinne vil det være 2 "tappeplugger" på girkassen, en øvre og en nedre.

Den nedre er for å tappe oljen ut av kassen, og den øvre er for å fylle på.

Når man fyller på sørger man bare for at bilen henger ca plant, så fyller man bare på til det renner ut av hullet.

Trolig er det ikke oljen din som er problemet, men er vel sikkert bare bra å få den byttet uansett, hvis du ikke vet hvor lenge det er siden den oljen ble fylt på.

Skrevet

jeg skal bytte olje og filter senere denne uka, men jeg fant også ut at jeg har et elektrisk problem, i revers lyser tåkebaklysa og indikatorlampa til tåkebaklysa :S any idea?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...