Gå til innhold

bytte topp? eller ventil løftere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en e36 325 som tikker som en gammel vekkerklokke. Driver å vurderer om jeg skal skaffe meg en "ny" topp, eller om eg skal overhale toppen som står der.. Har en topp fra 320 som jeg får gratis, noen som vet om denne passer? Takker for alle svar:D

Skrevet

Det er vanos på den dersom det er en slags "klump" framme på toppen, lengst mot innsug. Hvis det ikke er vanos er toppen avsluttet ganske rett, mens hvis det er vanos er det en klump fremst på den :)

Skrevet

Tror ikke toppene kan brukes om hverandre da som nevnt det nok er andre dimensjoner på ventiler osv.

Men har du prøvd å bytte til en skikkelig motor olje samt kjørt en innvendig motor rens samtidig, kan være mye avleiring i oljerørene som sender olje til toppen som gjør at det smører for dårlig f.eks. å da er vetilene raskt ute med å si ifra om at det er for dårlig smøring.

Men hvis du vet at ventilene er utslitte så hjelper det jo lite.

Skrevet
B20 toppen går på B25. Det er mindre ventiler på B20. så du mister nok noen Hk.. men det passer overens :wink:

det gjør jo i det minste bilen kjørbar mens man fikser opp b25 toppen :)

Skrevet
Det er et hypotetisk spm, man vet ike før man har testet. =P

Men at det mest sansynlig er mer en 1hk og at det er merkbart kan man vel nesten regne med vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...