maasoey Posted November 18, 2008 Posted November 18, 2008 Heisann. Tenkte jeg skulle bytte fronten på min E30, siden den ser så gammeldags ut. Samtidig har jeg ikke den nederste leppa, så jeg bytter likegreit hele greia. Men hvilken, og hvordan bytter jeg? Passer alt bolt-on på f.eks mtech 1 front?
Lex-Talionis Posted November 18, 2008 Posted November 18, 2008 Denne hører vel hjemme i teknisk;) Dette er bolt on ja.. Hvis du vil bygge om til facelift f.eks så kjøper du facelift frontplate på www.koed.no. I tillegg trenger du "dempere" som fangeren sitter skrudd i. Disse skrur du bare rett i vangen din. Du har en brakett der fra før av, disse sitter i 2 stk 8 mm skruer på hver side. Må vel i tillegg kjøpe de plastinntakene som sitter i frontplata som er til kjøling av bremsene. Og spredere for et penere look. Men får plast deksel du setter der hvis du ikke skal ha spredere. Og til slutt så må du kjøpe facelift fangeren med tilhørende listverk Så kan du jo kjøpe diverse lepper da såklart Dette er vel noenlunde oppskriften til faceliftfront.
Lex-Talionis Posted November 18, 2008 Posted November 18, 2008 Jepp, det stemmer Og må kjøpe nye blinklys til faceliftfangeren.
maasoey Posted November 18, 2008 Author Posted November 18, 2008 Linselykter har jeg ifra før. Men jeg skal kanskje få opp en tråd på ønskes kjøpt da koster vel gjerne FLESK nytt dette?
Lex-Talionis Posted November 18, 2008 Posted November 18, 2008 Tja.. behøver ikke bli så dyrt. Ny frontplate koster under 1000 lappen på koed. Pluss de plastikk dekslene koster vel et par hundre kr. Selve facelift fangeren får du brukt på koed. ca 1200 kr for bjelke og skallet. Sota eller hvite blinklys koster rundt 300 kr på schmiedman. De dempera som man skrur fanger i vet jeg ikke ny pris på, men jeg ga 200 kr for dem brukt. Spredere koster jo litt nytt, men det er vel å få tak i brukt sikkert Har mye bra brukt på koed
maasoey Posted November 18, 2008 Author Posted November 18, 2008 Jau. Men skal i første omgang få bilen god å kjøre. Har ei hardykopling som er helt ødelagt
Lex-Talionis Posted November 18, 2008 Posted November 18, 2008 Ja, 1 pri er å få bilen normal å kjøre
Recommended Posts