Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en 318 E46 og lurer på følgende om angel eyes

1.Er det noen her inne som kan fortelle meg hva som er det beste angel eyes kitet å kjøpe?

2.Skal de bare kobles rett på de orginale ledningene til parklysene?

3.Klarer jeg å montere dette uten å måtte borre hull i lykten?

4.Er dette lov? hva skjer ved neste EU-kontroll? eller teknisk kontroll?

på forrhånd takk.

Skrevet

http://www.biltema.no/products/product. ... mId=136431

disse er billige og funker veldig bra. kobbles i parklyset. følger med monterings annvisning. må ha av glasset på lykte. jeg er ikke no ekspert på elektronikk eller bil generelt utover det vanlige. men klarte dette lett selv. har gjort dette på E38. og var med på å gjøre det på en E46. ikke noe problem på noen av bilene.

her er min bil med biltema ringene

ousn1npsry3795l923kk.jpg

89b3uice9xbd9qfhu04x.jpg

Skrevet
Hei

Jeg har en 318 E46 og lurer på følgende om angel eyes

1.Er det noen her inne som kan fortelle meg hva som er det beste angel eyes kitet å kjøpe?

2.Skal de bare kobles rett på de orginale ledningene til parklysene?

3.Klarer jeg å montere dette uten å måtte borre hull i lykten?

4.Er dette lov? hva skjer ved neste EU-kontroll? eller teknisk kontroll?

på forrhånd takk.

søkefunksjon... ligger en tråd her med nesten SAMME sprørsmål...........................................................................................................................................................................................................................................................................................

Skrevet

ikke noe borring på bilene jeg har ordnet på. og lovlig er det vel ikke har jeg hørt. sålenge de ikke er orginale fra bmw er de ikke lov. en bil har i teorien kun lov til å ha 2 parklys. 1 på hver side. med AE blir det 2 på hver side. jeg fikk ikke annmerkning for ringene på EU kontrollen på mandag så er nok ikke noe problem.

Skrevet
http://www.umnitza.com/index.php?cPath=114_113&osCsid=fbfe6bf691f6d6e0216f586e34ee8a18

Lykt må demonteres, ikke noe spes vanskelig om du er litt fingernem og har litt peiling på elektronikk.

Settet medfølger rele og ledninger. Du finner instruksjoner på nett. I tillegg får du fading av ringene på og av når du åpner og lukker dør vha fjerkontroll.

Anbefaler LED eks. predator eller orion V1 eller V2.

Noen spesiell grunn til at du anbefaler LED fremfor CCFL?

Skrevet

ccfl seff... ser bedre ut om hele ringen ryker, enn om at du mister ei pære, og du kommer til å irritere vettet av deg fordi en mangler... :-P

men ringen blir jo "tettere" og mer lik over hele lykta med gass kontra LED ;-)

Skrevet

fra biltema.no....

Løse lysringer, såkalte Angel Eyes, med hvitt LED-lys, for innbygging i originallyskasterne.

Lyskilde: CCFL (Cold cathode fluorescent tube).

Farge: Hvitt lys.

så altså, lyset er likt på hvite led pærer, men ER ccfl ;-)

fra xenonkungen.se

När man talar om Angel Eyes så finns det tre olika ljuskällor att tillgå: halogen, LED samt CCFL. I nämnda ordning lyser CCFL starkast.

Våra 7000K/8000K Super White CCFL ger den rätta grymma looken och priset är mycket lågt då alternativet annars är att byta ut hela strålkastaren (sk. facelift), och då får du oftast Angel Eyes med LED som bäst.

Tekniken bakom CCFL heter Cold Cathode Flourescent Light vilken är snarlik neon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...