bmwt Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 hva gjør magnetventilen på dieselpumpa?? i dette tilfelle 525 tds e34
Tore Diesel Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Vil tro det er den som åpner for dieselen slik at bilen får diesel når du skal starte den, og den som kutter dieselen når du skrur av tenninga. Var vel litt kjapp her jeg ser jeg , for jeg tenkte på startsolenoiden, men det er jo også en magnetventil.... Så hva den delen som blir kallt for magnetventil på dieselpumpa gjør, det er jeg litt usikker på.
Sir Hofstad Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Du har helt rett Tore. Hadde man ikke hatt denne ventilen for å stoppe tilførsel av drivstoff, ville motoren gått til det var fritt for diesel. Kalles ofte bare stoppventil.
Tore Diesel Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Du har helt rett Tore.Hadde man ikke hatt denne ventilen for å stoppe tilførsel av drivstoff, ville motoren gått til det var fritt for diesel. Kalles ofte bare stoppventil. Hmm....men hvis man går inn på tegninga av dieselpumpa på en tds motor på f.eks GS sine sider, så ser du at det står en startsolenoid der, men det er inntegna en magnetventil i tillegg. Skjønner ikke helt hvilken funksjon denne har. Se link: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 4&type=new Altså, startsolenoid på nr. 4, og magnetventil på nr.8 på tegninga.
Sir Hofstad Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 http://www.ilexa.co.uk/forum/index.php? ... 27.0;imode
tomerikk Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Magnetventil kutter diesel. Startersolenoid gir ekstra diesel ved kaldstart.
Sir Hofstad Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Magnetventil kutter diesel. Startersolenoid gir ekstra diesel ved kaldstart. Enkelt og greit
bmwt Posted November 19, 2008 Author Posted November 19, 2008 ok,takker for alle svar...så lærte man noe nytt i dag også.... sliter en del med å finne feilen på bilen skjønner dere...dyse lyset lyser konstant og det er ikke trekk kraft i bilen i det hele tatt....
Sir Hofstad Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Justere/kontrollere pumpa? Evt dyser...
bmwt Posted November 20, 2008 Author Posted November 20, 2008 feilen kom etter en motorvask.....men ok,hvordan justere pumpa??må ikke ladetrykket også justeres da??
Recommended Posts