Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man mister bonus på privatforsikringer om man er uheldig med firmabil? Eller er det firma som mister bonus?

Ble en liten bulk i rushtrafikken i dag. Jeg legger skylden på den uoversiktlige kassebilen og altfor små lyskryss. Og selvfølgelig andre ignorante medtrafikanter.

Skrevet

Der jeg jobber tror jeg det står noe i kontrakten at hvis jeg bruker firma bilen og skader den så går det på meg selv. Husker ikke helt, sjekk kontrakten din for sikkerhets skyld kanskje? :)

Skrevet

skjedde ingenting med firmabilen, tok borti med hengerfeste. Men han som kom bak meg fikk en bulk på bakre hjulbue og litt på bakdør.

Men spørsmålet er vel om jeg kan tape noe bonus privat på dette. en eventuell egenandel betaler firma.

Skrevet

Du mister ikke bonus på det, ettersom bonusen følger bilen, ikke personen. Har du krasjet en annen bil, kan ikke dette bli trukket av bonusen på en av dine biler.

Skrevet

vel, nå er dette en bil jeg disponerer for tiden-den er ikke dedikert noen ansatt i firma( firma er egentlig bare meg og en til). Så vi har ingen "brukeravtale" på den.

Men da slår jeg meg til ro med at jeg ikke taper noe på dette privat ihvertfall!

Noen som vet ca hvor mye bonus firma vil tape på dette? tipper skaden blir taksert til en 7-10 tusen. Bilen har vi bare hatt siden i sommer så det er nok bare 20% bonus på den nå. Ergelig om vi får malus så og så mange prosent.

I morgen er det meldt snø, jammen bra jeg brukte opp uflaksen min i dag.

Skrevet

Då er jo det kansje best å bare betale de 7-10 fra egen/firmaets lomme så slipper du malus. Det er dyrt det.. Dere har vel sikkert en egenandel på noen tusen også så økonomisk er det vel best å ikkje bruke forsikringen.

Skrevet

bruk heller firmaets penger enn dine egne- og ta ut tilsvarende mindre i utbytte/lønn til deg selv. forsjellen vil være at du har skattet av pengene hvis du legger ut privat kontra å ta det på firmaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...