Deadsent Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 Kan noen fortelle meg hva som er galt og hva som må byttes. Samt hvor jeg kan få tak i billige deler, gjerne ifra utlandet. Film:
Hauso Skrevet November 19, 2008 Skrevet November 19, 2008 tikkelyd. kommer ofte fra ventilene/løfterne, eller kamakselen. dette er tegn på at de er slitt, evt ikke får nok smøring. kan være at oljeslangene er tette, og ikke slipper igjennom olje. du finner vel kamaksel, ventiler ( kanskje like gjerne en hel motor) på bimmers.no sjekk under kjøp og salg! EDIT: sjekka jo selvfølgelig ikke filmen din før jeg svarte.. så det der hørtes skummelt ut. rådebank? tennings-kødd? der må noen som har mer peil enn meg svare deg.. uansett, lykke til med å bli kvitt den fæle lyden:)
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 Syns det hørtes ut som rådebank :S
Simpel Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 Hadde vært en fin lyd hadde den kommet fra en tresnekke i skjærgården. Huff. Lykke til.
Deadsent Skrevet November 20, 2008 Forfatter Skrevet November 20, 2008 Hmm, da det vel like greit og kjøpe seg ny motor enn og overhale regner jeg med? Hvor lenge tror dere at jeg kan kjøre rådebank, før det går helt til helvette? Er ikke så sugen på og kjøpe meg ny bil enda. Bilen har foresten gått 225k og har kun hatt eldre eiere før meg. Så har vært pent behandlet i alle år..
Ballder Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 Kom lyden plutselig? Virker som den avtar ved turtall, så rådebank høres rart ut... Anyway.. Hadde den lyden dukket opp i min bil, så hadde det vel endt opp med at jeg kjørte med det slik, og eventuelt sondert terrenget etter en erstatning dersomom det ble verre.
Deadsent Skrevet November 20, 2008 Forfatter Skrevet November 20, 2008 Nei, har kommet etterhvert. Mener og huske at den tikket litt da jeg overtok den for omtrent et år siden. Men har som sagt bare blitt værre og værre. Får se hva jeg gjør... Vil ikke koste på bilen mer enn nødvendig.
Deadsent Skrevet November 20, 2008 Forfatter Skrevet November 20, 2008 Hmm, tror ikke det er rådebank. Prøvde å "kjøre igang" i 3. Og hvis det hadde vært rådebank skulle lyden ha blitt veldig forsterket. Men det ble den altså ikke.
5 serie Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 er rådebank. Ja jeg tror og det er rådebank
Hoem Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Får desverre ikke opp lyd nå, men kan du beskrive den da ? Øker den i takt med turtall, verre på kald motor osv ?
Rogeren Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Høres faktisk ut som det er rådebank som har fått utvikle seg til at stempelet faktisk slår i toppen hver gang det er oppe å snur... Om du bytter og vil bli kvitt den gamle, er jeg nesten alltid på jakt etter delemotorer...
kent wily smith Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 sjekk att alle tennpluggene sitter fast , hørtes ut som om den slipper ut comp i en av pluggene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå