le0n Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 Mest sannsynelig er det lite bremseveske, som leder meg til neste spørsmål: -Hvor ligger tanken til bremseveske? Under mikrofilter sto det i min (tyske) instruksjonsbok men hvor ligger det da? Ellers hva kan det være? Er (!) den der som kommer opp i display.. Bilen er en 528 iA '98 modell.
Andreas1 Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 (!) betyr vanligvis en av to ting: 1- Håndbrekket står på. Løsning: Ta av håndbrekket 2- Bremseklossene er slitt så føleren har fått kontakt Løsning: Skift bremseklosser (usikker på om du må nullstille etterpå)
le0n Skrevet November 20, 2008 Forfatter Skrevet November 20, 2008 Andreas1 skrev: (!) betyr vanligvis en av to ting:1- Håndbrekket står på. Løsning: Ta av håndbrekket 2- Bremseklossene er slitt så føleren har fått kontakt Løsning: Skift bremseklosser (usikker på om du må nullstille etterpå) Takker:) Tenkte i grunn på bremseklossene først, for jeg vet de e slittne men etter og ha prøvd og oversette i instruksjonsboka kom jeg frem til bremseveske feil:P Får sjekke når det blir lyst i morgen.
Pelton Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 Andreas1 skrev: 2- Bremseklossene er slitt så føleren har fått kontakt Løsning: Skift bremseklosser (usikker på om du må nullstille etterpå) Varsellampa slukker av seg selv etter du har skiftet føleren, Og tråkket på bremsepedalen en gang eller to.
Andreas1 Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 Dersom du har service når du skal og gjør det som skal gjøres og det ikke lekker noe sted er det større sannsynlighet for at det er klossene enn bremsevesken, men du kan jo gjerne sjekke bremsevesken først siden det er billigst
Andreas1 Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 Findus skrev: Andreas1 skrev: 2- Bremseklossene er slitt så føleren har fått kontakt Løsning: Skift bremseklosser (usikker på om du må nullstille etterpå) Varsellampa slukker av seg selv etter du har skiftet føleren, Og tråkket på bremsepedalen en gang eller to. OK, da lærte jeg noe idag også Har ikke gjort skrujobben med å skifte selv.
le0n Skrevet November 20, 2008 Forfatter Skrevet November 20, 2008 Andreas1 skrev: Dersom du har service når du skal og gjør det som skal gjøres og det ikke lekker noe sted er det større sannsynlighet for at det er klossene enn bremsevesken, men du kan jo gjerne sjekke bremsevesken først siden det er billigst Alle servicer er fulgt og full historikk så det er nok bremseklossene:) Men hvor ligger bremseveske tanken? Greit og vite det og:)
le0n Skrevet November 20, 2008 Forfatter Skrevet November 20, 2008 Ang. sensoren i bremseklossene: hvordan fungerer det? Må det bestilles orginale dele med sensor inni klossene?
tomerikk Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 Ligger under dn st0ore svarte boksen som er nermest rattet. I motorrom.
le0n Skrevet November 20, 2008 Forfatter Skrevet November 20, 2008 tomerikk skrev: Ligger under dn st0ore svarte boksen som er nermest rattet. I motorrom. Hmm, gjemt under luftfilteret altså.. Okay takker:)
tomerikk Skrevet November 20, 2008 Skrevet November 20, 2008 Under mikrofilteret ja. du må ta ut det og ut med boksen.
le0n Skrevet November 20, 2008 Forfatter Skrevet November 20, 2008 Det var riktig mengde bremseveske, og det var igjen godt over 12-13 mm på alle klossene. Hva kan det være? Føleren kanskje? Skal nevnes at bilen vibrerer/rister ved bremsing (ett vist trykk, lett nedbremsing).
mspec Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 muli det bare er føleren som har kontaktfeil da.har noe av det samme på min e36.."slitasje" lyset kommer å går til tider..men alt som skal til for at det kan begynne å lyse er sjit på kontakten,bøy på ledningen.. angående vibreringen ved nedbremsing,så kan det være bremseskivene dine som er skeivslitt..
le0n Skrevet November 21, 2008 Forfatter Skrevet November 21, 2008 mspec skrev: muli det bare er føleren som har kontaktfeil da.har noe av det samme på min e36.."slitasje" lyset kommer å går til tider..men alt som skal til for at det kan begynne å lyse er sjit på kontakten,bøy på ledningen..angående vibreringen ved nedbremsing,så kan det være bremseskivene dine som er skeivslitt.. Ja det er vist ett problem med E39 at bremse går varme og får kast. Men skivene var nye i fjor, så trudde kanskje det skulle holde mer en 1 år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå