Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bilen har stått på verkstedet siden jeg kjøpte den og i går skulle jeg kjøre den ut for frontrutebytte.. Den har gått litt urent på tomgang hele tiden, men den gikk som den skulle når jeg kjørte den etter jeg hadde kjøpt den.

Da jeg kjørte den ut av verkstedet i går så var det bra krutt i den men da jeg lå på motorveien gikk den plutselig drit dårlig.. Den går som om den ikke tenner på alle sylinderne. Problemet er bare at jeg har hatt opp alle pluggene i dag og alle 4 på venstre siden var fine gyllenbrune, og alle 4 på høyresiden var sota og våte av bensin. Jeg prøvde å bytte pluggene og coilene på høyresiden uten at den gikk noe bedre av den grunn og jeg fant også ut at det er gnist på alle pluggene.. Noen som har noen tanker om hva problemet kan være?

Skrevet

Hmm nei tror nok ikke det er noe sånt.. :)

Det må være noe som gjør at bensina ikke antenner.. Jeg kjenner det lukter skikkelig bensin når bilen går og det er ikke bensinlekkasje, bensina går uforbrent ut i eksosanlegget tror jeg..

Jeg tenker på kamsensor eller lambdasonde.. Kan en av de gi sånne symptomer

Skrevet

Sjekk med et stroboskop at det tenner systematisk på hver sylinder,og sjekk gappingen på pluggene,samt spenningen inn på coilene.

Kan få gnist på pluggen i friluft,men ingen eller for svak når den blir utsatt for komp.

Sjekk trigger på veiv&kam .

Skrevet

Ok, nå begynner viå få litt spennende svar her :)

Når det gjelder pluggene så er jo de ok for jeg har byttet dem, samme med coilene :) Det at det kan være for liten spenning inn på coilene, tja det kan jo kanskje være en mulighet, men tenker jeg prøver andre ting først :)

Når det gjelder å sjekke trigger på veiv og kam så tenker jeg at det er jo en veiv til begge toppene, ville det da vært naturlig at det bare var ene siden som var problemet da? Som tomerikk sier så tenker jeg også at det da vil være mer naturlig med kamsensor på den siden feilen ligger??

Hvordan får man sjekket det forresten?

Hva med hvis lambdasonden på den siden er gåen da, hvordan symptomer ville det fått? Jeg har jo hatt eksosen nede inkl katalysatorene..

Skrevet

Syns det høres rart ut at def. kamsensor "kopler" ut hele syl.rekka :roll: . Og det er forresten kun en kamsensor på din motor. Bytta den selv på min rett etter jeg kjøpte den, sitter på syl.rekke førerside (hvis det er likt M62 da :wink: ).

Bør vel kunne finne denne feilen med diagnose :) .

Skrevet

Ja sant det steffan :) Hmm jeg har carsoft da, men er vel kanskje ikke stort jeg finner ut med det programmet :) Hmm Alf lie er en bra mann har jeg hørt :)

Hva var symptomene på din siden du måtte bytte kamsensor?

Skrevet

Hehe, på M62'n merket jeg faktisk ikke noe særlig, fant ut på diagnose på BMW, så bare bytta'n :) . Men på gamlebilen (M50), beg. den å fuske og det var veldig dårlig drag ved def. kamsensor.

Forøvrig høres Alf Lie som en god plan :P .

Skrevet

Det er nok bare en bagatell, det er bare å finne den :)

Jeg får forske litt til og prøve carsoft og se om jeg får opp noe, hvis ikke blir det Alf :)

Noen som har en ide om hva det kan være så kom gjerne med det ;)

Hmm er jo litt sånn som m50 din var med def kamsensor min er nå da steffan?? fusker og dårlig drag..

Skrevet

Haha min kjære venn carsoft har ordnet problemet for meg :D Tok en diagnose og slettet noe feilmeldinger og vips var alt som det skulle :)

Måtte ut å teste bilen en runde og fy faen er bra krutt i den bilen :D

Takk for alle innspill :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...