Gå til innhold

Hjelp til å forstå den lille kjørekomputeren E34...

Astri
 Share

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvordan den lille kjørekomputeren i e34 fungerer?

Har fått tak i en, men eg har ikkje tempmåler i bilen enda, men vil iallefall ha frem dato og klokke.

Men et annet problem er at eg kun får frem lys i knappene, og så er det såvidt eg klarer å se 0.00 i displayet...

Setter pris på hjelp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ikke teller etter å ha ventet noe minutter, så må du nok desverre kanskje legge opp en konstant 12v til klokka. Derfor jeg lurte på hvor mange kabler det var bak klokka når du bytta ;)

Men den skal kunne stilles ved å holde inne knappen som velger klokke og dato noen sec den til blinker, og så stilles da med knappene oppe til høre og venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkene er identiske, men kommer med 3 eller 5 ledninger (husker ikke helt antall) og 20 på det andre. Ta ut komputeren igjen og sjekk kontakten.

Men har du en 520 med analog klokke orginalt ser det mørkt ut desverre :?

Jo eg har originalt analog klokke, men har prøvd å spøre her før om det passer, og da har eg fått positivt svar. Derfor kjøpte eg denne i dag, og satte den inn. Ka må eg gjøre om eg bare har 3 ledninger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke værre enn å få henta styretrøm fra et eller annet sted i bilen. Jeg tok min fra dimmebelysningen til cdspilleren, da jeg alikevel ikke bruker denne.

Så for å få denne til å fungere så må du trolig legge kabel fra frontfanger til komputeren for tempsensoren (Trenger kun + hele veien, da du henter minus et annet fiffig sted i front)

Samt hente da denne styrestrømmen hvor du måtte ønske. Jeg prøvde meg på el-skjema for å finne denne i tenninga, men ga opp til slutt og hentet den da som sagt fra dimmebelysningen til cdspiller. Er egentlig ganske enkelt, men kan fort ta litt tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...