icc Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Er nettopp ferdig å sette sammen motoren etter å ha fiksa rådebank og nå vil ikke starteren snurre Starteren har ligget i ro siden den ble tatt ut. Tørka litt skitt av den og stakk den inn igjen ved montering. Bracket i bakkant passet ikke helt, så måtte løsne litt på den også feste den igjen, dette skal vel ikke ha noe å si? Har kobla + fra batteriet og dynamo på den ytterste skruen/polen på solenoiden og kabelen fra tenninga er selvfølgelig på rett plass. Batteriet er full-lada og fungerer fint. Noen som har greie på hvordan starteren fungerer eller vet om vanlige feil når man setter den på plass? Merkelig om den bare skulle bli ødelagt av å ligge i ro?
Torbjørn H Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Det å banke med hammer eller lignende kan selvfølgelig funke fint, men gir jo ikke noe langvarig løsning på problemet. Kan hende det er kondens i innslaget som gjør det. Prøv da evt å åpne starteren (Mye deler inni der!) og legge delene i rødsprit. Evt skaffe en ny/brukt for noen hundrelapper, som soleklart er det enkleste!
icc Skrevet November 21, 2008 Forfatter Skrevet November 21, 2008 Hvor er innslaget? Bilde: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/9323.gif
Lex-Talionis Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 innslaget er der nr 9 og 10 peker på. Den kladden du setter ledningene på
icc Skrevet November 21, 2008 Forfatter Skrevet November 21, 2008 Aha.. solenoiden Får ta en hammer og dælje litt løs i morgen. Hvis ikke det funker så vet ikke jeg råd.
Torbjørn H Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Kjipt å måtte ut å banke i 5 min for hver gang man skal starte. Believe me, I know.. Og ikke slå for hardt!, noe som er ganske enkelt da man gjerne blir småirritert over det hele etter hvert
Sir Hofstad Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Forstod det slik at det var om å få start? Var bare et tips.... Startere som har ligget lenge trenger skjelden mer enn å bli tatt i bruk.
Ballder Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Det å banke med hammer eller lignende kan selvfølgelig funke fint, men gir jo ikke noe langvarig løsning på problemet. Men kan gi en meget god indikasjon på hva feilen er.
Lex-Talionis Skrevet November 21, 2008 Skrevet November 21, 2008 Selv om innslaget sitter nå, så kan det bli bra med et dunk. Hadde samme problemet med gamle 325`en min sist vinter. Ga innslaget et lite rapp, og funka perfekt etter det.
|Ole| Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Banking funka på min m20 b20 og den hadde stått på motor over lang tid pga defekt topp pkn...
icc Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 Nå har jeg vært å testa og prøvd litt forskjellig uten at jeg har blitt noe klokere. Mistenker at der kan være en kortslutting eller at jeg har glemt å koble på en kabel en plass. Har prøvd å dunka i starter/innslag uten resultat. Er der noen form for startsperre på E30, tenker i form av at man glemmer å koble på en kabel ved girkassa eller noe slikt? Prøvde å kortslutte litt med en ledningsbit også. Tok pluss fra batteriet til polen hvor tenninga skal kobles uten at det skjedde noe. Prøvde også å kortslutte til den som går inn på selve starteren uten at noe skjedde. Burde ikke innslaget slått inn da? Kan det være noe med jordinga til motoren og hvor finner jeg den? Noe annet jeg syns var merkelig var at når jeg tok løs ledninga fra tenninga og vridde om nøkkelen så hørte jeg fortsatt at det klikket. Koblet fra: Det er vel korrekt at lyset i dashen skal forsvinne når jeg vrir om tenninga? Mener å huske det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå