jojr Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Har en Knapp det står REST på nederst på A/C anlegget å vet ikke hva den gør egentlig, mulig den er ute av funksjon for lyser heller ikke når den blir trykket på.
stroker Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Den kjører restvarme fra motoren inn i varmeapparatet
jojr Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 Å det betyr ?? Kanskje dumt spørsmål
Bimmerfører Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Hvis du er ute å kjører en kald vinterdag, og skal være med kjærringa inn på kjøpesenteret, så er den knappen fin å ha. Trykk inn den knappen og varmeapperatet ditt fortsetter å gå mens motoren er varm, slik at du slipper å sette deg inn i en kald bil igjen etter at kjærringa har tømt både dine kreditkort og sitt eget visa kort. Den holder alstå varme i kupeen, selv med motoren avslått, så lenge det er vame i motoren. Bare ikke fortell maddamen om den knappen, for da blir det enda lengere handleturer på kjøpesenteret.
tomerikk Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Enkelt forklart er det en termos som lagrer motorvarme fra forrige kjøretur og sender den til varmeapparat når du trykker på knappen ved kald motor. Det er ikke så mange den er på da det var ekstrautstyr. På de fleste er knappen ikke i bruk.
jolly Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Jeg har denne knappen. Aldri testet. Vet ikke om det funker. Derfor så spør jeg : Kjørt bilen varm og med varme app.på. Skal inn å shoppe. Før jeg slår av motor , så trykker jeg på denne knappen og da fortsetter varme app. i bilen å slippe varmluft ut i kupeen så lenge det er varme i kjølesystemet ? Har jeg forstått det riktig da ? Eller , er det noen som har prøvd dette og kan gi en god bruksanvisning på hvordan det skal brukes ?
jojr Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 He he takk for bra svar, Så det vil si at knappen er der men ike har noen funksjon i og med den ikke lyser når jeg trykker på den?
Bimmerfører Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Tut og kjør så motor blir varm, stopp bilen, trykk inn knappen ta ut nøkkel, hører du varmeapperatet gå da så virker den. Har testet den ett par ganger selv og den er kjekk på en dag med masse kuldegrader. Har selv også fjernkontroll på denne i tillegg og den fungerer utmerket, feks hvis du ikke har kjørt bilen på noen timer og det har lagt seg snø/is på frontruta, så kan man bare sitte inne å peke på bilen med fjernkontrolln trykke på knappen og vips når du kommer ut etter noen minutter, har du litt lunk i bilen og snø/isfrie ruter. DELIG å være lat.
Bjørner Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Har det på min 97 tds, har brukt den engang. Men hadde bilen 1 år før eg fant ut korsen den skulle brukes LOL
hauken Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 rest knappen finns vell på de fleste 5 serier?har hatt de på begge jeg har hatt,dette har vell ingenting med termos prinsippet som tommerikk skriver?termos fungerer vell slik at når du starter bilen neste dag,så har du varm luft med en gang,men er usikker på dette,ingen varmluft neste morgen på min iallefall....
Klinz Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Tut og kjør så motor blir varm, stopp bilen, trykk inn knappen ta ut nøkkel, hører du varmeapperatet gå da så virker den.Har testet den ett par ganger selv og den er kjekk på en dag med masse kuldegrader. Har selv også fjernkontroll på denne i tillegg og den fungerer utmerket, feks hvis du ikke har kjørt bilen på noen timer og det har lagt seg snø/is på frontruta, så kan man bare sitte inne å peke på bilen med fjernkontrolln trykke på knappen og vips når du kommer ut etter noen minutter, har du litt lunk i bilen og snø/isfrie ruter. DELIG å være lat. Er de ekstra utstyr med den fernkontrollen. Vurdere og montere defa motor varme. Eller webasto. noen anbefalinger og erfaringer?
jojr Skrevet November 22, 2008 Forfatter Skrevet November 22, 2008 Det var deilig å finne ut av, hater ting som ikke fungerer eller at jeg ikke vet hvordan. Tenkte jo aldrig på å prøve en knapp som kun lyser når tenningen er av. Genial ting når jeg stopper 10-15 min for å sove litt på motorveien nå om vinteren.
Deep Dish Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Verdt å nevne, REST-funksjonen virker/starter bare under en bestemt utetemp. husker ikke nøyaktig, men tror det var rundt 5-8 grader....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå