Fixfax Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Jeg har lyst til og bruke min e30 til og kjøre på bane, skal også gå langs veiene, hovedsakelig vil jeg bruke den til og drifte med når jeg er på bane. Det jeg lurer på er om noen her inne har peiling på hvordan specs, hvordan deler en e30 som skal brukes til drifting trenger. forløpig er det bare planer, er bare lærling så det vil ta tid og få kjøpt alt, sparer nesten alt jeg tjener i månden, har gjort det i 3 månder nå, hva bør første prioriteres? Har kikka litt rundt, og D2-B16 ser ut som et okey coiloverkit, så har jeg tenkt og bygge om til skivebrems bak, samt få på noen slissa/borra skiver med green eller red stuff klosser, har også tenkt og skifte ut alle foringer med powerflex og en low budget m20b25 turbo motor, med så lite som 0.5-0.6 i ladetrykk. Om dette skal gjenomføres, blir det ikke ett budget prosjekt, siden jeg har lest alt for mange steder at det blir sprekt, men samtidig vil jeg ikke gå til innkjøp av alt det råeste og dyreste. Er kort styring en fordel innen drifting? Hva slags deler trenger man for og justere caster? er vel bra med litt negativ caster for god selvoppretting? En siste ting, hvor får man kjøpt downpipes som er tilpasset e30? eller må dette bli lagd oss svendsen-eksos eller lignende? har en motor på hånd men den mangler downpipe og litt annet småtteri som btr og trykkrør, men kan ikke finne ferdige downpipes til e30, før jeg kjøper vil jeg regne litt på hva delene som mangler vil koste. Takk
ehrnst Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 har sett ferdig dp på komplette kit, men de kita koster (ikke ebay) Dessuten så er dp ulikt etter hvilken turbo du har etc så du kan ikke bare bruke min dp f.eks. du klarer da fint å punkte det sammen også å levere til noen som kan sveise ferdig! justerbare topplager kan ofte justere caster/camber kort-styring kan være så mangt skal du ha skikkelig kortstyring er det dyrt, men du kan prøve å få skaffet fram en annen tannstang. e36 er vanlig å bruke, men z3 1.9 er den med kortest utveksling du trenger også en diffbrems, en sveist sperre kan være uggen på veien.
Erik_S Skrevet November 22, 2008 Skrevet November 22, 2008 Har kikka litt rundt, og D2-B16 ser ut som et okey coiloverkit, så har jeg tenkt og bygge om til skivebrems bak, samt få på noen slissa/borra skiver med green eller red stuff klosser, har også tenkt og skifte ut alle foringer med powerflex og en low budget m20b25 turbo motor, med så lite som 0.5-0.6 i ladetrykk. Syns du er på god vei her. Hvis du ikke har fra før, så ville jeg montert tårnstag foran og bak. Minst mulig krenging og vridning i karrosseriet er det som gjelder. Er kort styring en fordel innen drifting? Jo kortere styring, jo vanskeligere blir det å korrigere bilen når du ligger i sladd. Jeg har Z3 tannstang (2,7 runder lock to lock) på min bil, men er ikke helt fornøyd. Tror E36 hadde vært helt perfekt (3,2 runder) Mye styreutslag er også viktig. Står greit forklart her: http://www.drifting.com/forums/tech-dis ... post188791
Fixfax Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 Takk for svar, keep them going Helt definitivt bør tårnstag være første prioritet. Hva slags dekk dim er bra og ha? duger vel ikke med 195-60-15 og gammal hard sommer gummi ville jeg tro
Kentan-racing.com Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Er du undermotorisert er høy hastighet og knall harde dekk kjempe greier.. da slipper det lettere.. Et annet triks for og få ræva til og slippe er og fylle i 3 til 3.5 bar luft da blir bilen noe "vinglete" i ræva og du kan få den til og slippe bare med og røske hardt nok i rattet.. Så forresten at ha||on var i gatebil bladet.. der han sa at letteste måten og lære og drifte på var undermotorisert bil så du måtte ha høyt tempo for og få den ut og holde den ute.. Hydraulisk brekke er å et must..
Thomassino88 Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 jeg har Hydraulisk brekk i min e30 316 funker fint det
Fixfax Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 Hvordan er det og få montert hydraulisk brekk? Erstatter man wire med "bremserør" da? Hvor får man kjøpt det?
Thomassino88 Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Hvordan er det og få montert hydraulisk brekk? Erstatter man wire med "bremserør" da?Hvor får man kjøpt det? r bremserør ja.lett å montere.får kjøpt det på gs bildeler
MGR Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 jeg driver delevis med det samme.. har en 320, jeg prøver å få til en litt tramp drifter, men skal samtidig se ok ut.. har montert tårnstag framme og bak, og lurer på å bytte til skivebrems bak til våren.. men lurer litt på ang mer gamp, beste blir vel budget turbo bygg av 325 motor? eller hvordan blir det på b20'n? noen tips?
Fixfax Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Er vel en grunn til at det finnes 10.000 m20b25 turbo som er stroket og slik mens det er heller fåtallet som bygger på en b20 mer volum = bedre fyllingsgrad. Pirsforskjellen blir ikke den rent store heller du blir sparer ingen formue på å velge b20. Det er i allefall min mening.
Fliid Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Noe stivere enn Powerflex er jo ikke å forakte.. f.eks http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... cts_id=603
joacim Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 yes, jeg har gir/motor feste og alle foringene fra bakstillinga fra http://www.akgmotorsport.com/ ... Veldig bra, og skikkelig bra service.. har kjørt m20b20 med turbo hele sesongen jeg, har ikke gått galt med motoren.. Men ikke gå for noe kina deler.. gjore det først jeg, men etter jeg bytta ut kina turbon med en garret kulelager (gt35r) så ble bilen så mye bedre å kjøre! D2 coiloverene er også smykke å kjøre med.. andre coiloverkitt til e30 er jo så myke, og ikke minst dyre! Vis du trenger BTR kan du kjøpe den jeg har brukt i år ( 1:1) med stålomsbundene slager som passer PPF fuelrail.. e30 tannstanga må byttes ut! hehe Joacim
Fixfax Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Skrevet Desember 1, 2008 Hvor mange rwhp vil dere andbefale? lønner seg vel med ladetrykk ganske tidlig?
MGR Skrevet Desember 1, 2008 Skrevet Desember 1, 2008 Hvor mange rwhp vil dere andbefale? lønner seg vel med ladetrykk ganske tidlig? det normale er vel ifra 250hp og oppover.. mend et beste er vel litt over 350, har jeg lest meg til her og der.. spørs jo på bil og bane, og sjåfør da selvfølgelig.. og lønner seg vel med gjevnt register:)
Fixfax Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Skrevet Desember 1, 2008 Noen forslag til turbo som egner seg eller? garret gt 37 kansje?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå