Frode_E30 Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Noen som har gjordt dette? Blir det bra å bygge av simons deler? Får meget god rabatt på simons på mekonomen. Det jeg frykter mest er å få resonans, slik at man hå holde seg for ørene når man kjører på et visst turtall.. Hele eksosanlegget skal selfølgelig sveises skikkelig og det vil bli laget skikkelig oppheng. Erfaringer og tips mottas med stor takk!
Kristov Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Noen som har gjordt dette? Blir det bra å bygge av simons deler? Får meget god rabatt på simons på mekonomen. Det jeg frykter mest er å få resonans, slik at man hå holde seg for ørene når man kjører på et visst turtall.. Hele eksosanlegget skal selfølgelig sveises skikkelig og det vil bli laget skikkelig oppheng. Erfaringer og tips mottas med stor takk! Hadde det på min gamle E30 325i Turbo. Strake rør fra downpipe til simons sin største potte bakerst. Ble fin lyd og ikke spesielt mye resonans. Noe mer bråk var det jo om man dro tungt på lav turtall i høyt gir - men tror nesten ikke at det er til å unngå. Dette var da i vanlig stål - ser de har kommet med rustfrie deler nå.
Frode_E30 Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 Tenkte jeg skulle ha både midtpotte og bakpotte. Lurer litt på å kjøpe bakpotte med 3" inn og 2*2.5" ut..
Kristov Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Tenkte jeg skulle ha både midtpotte og bakpotte. Lurer litt på å kjøpe bakpotte med 3" inn og 2*2.5" ut.. Med midtpotte og den største ovale potta bakerst blir nok lydnivået ytterst behagelig. Synes ikke min bråket spesielt mye med bare en potte og turboen demper ca. 1/3 av lyden ut fra motor.
e30 tic Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 sto 3" hele veien på min gammle e30 med turbo, den hadde 2 store "se rett gjennom" potter. en midt under og 1 bak. den bråkte noe sykt på lave turtall, var jo tøff lyd men det ble for mye til dagligdags. at jeg hater simons og simons kvaliter er jo en annen sak. er mye mer fornøyd med eksosen på min nye bil. 2.5" hele veien og en potte helt bak. bråker ikke mye i det hele tatt, ved fullt pådrag høres nesten bare plystringen fra turbo. en annen ulempe med 3" er at det blir hengende lavt på e30. hadde vert morro om noen kunne fine ut hvilken effekt man egentlig må opp i 3" for effekten sin del på en 2.5l.
Kristov Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 sto 3" hele veien på min gammle e30 med turbo, den hadde 2 store "se rett gjennom" potter. en midt under og 1 bak. den bråkte noe sykt på lave turtall, var jo tøff lyd men det ble for mye til dagligdags.at jeg hater simons og simons kvaliter er jo en annen sak. er mye mer fornøyd med eksosen på min nye bil. 2.5" hele veien og en potte helt bak. bråker ikke mye i det hele tatt, ved fullt pådrag høres nesten bare plystringen fra turbo. en annen ulempe med 3" er at det blir hengende lavt på e30. hadde vert morro om noen kunne fine ut hvilken effekt man egentlig må opp i 3" for effekten sin del på en 2.5l. Rundt 350-400hk.
e30 tic Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 sto 3" hele veien på min gammle e30 med turbo, den hadde 2 store "se rett gjennom" potter. en midt under og 1 bak. den bråkte noe sykt på lave turtall, var jo tøff lyd men det ble for mye til dagligdags.at jeg hater simons og simons kvaliter er jo en annen sak. er mye mer fornøyd med eksosen på min nye bil. 2.5" hele veien og en potte helt bak. bråker ikke mye i det hele tatt, ved fullt pådrag høres nesten bare plystringen fra turbo. en annen ulempe med 3" er at det blir hengende lavt på e30. hadde vert morro om noen kunne fine ut hvilken effekt man egentlig må opp i 3" for effekten sin del på en 2.5l. mulig det men eksoshuset spiller ganske stor rolle ang mottrykk. skal bremse med den lille turboen min i vinter, og regner da med at det er den som blir "proppen" og ikke eksosen. Rundt 350-400hk.
Kristov Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Nå svarte jeg angående eksos i forhold til effekt. Ikke i forhold til eksoshuset på turboen.
e30 tic Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Nå svarte jeg angående eksos i forhold til effekt. Ikke i forhold til eksoshuset på turboen. jeg skjønte det. beklager OT
Frode_E30 Skrevet November 23, 2008 Forfatter Skrevet November 23, 2008 Man kjører jo lett 450hk på et 2.5" anlegg. Men har 3" downpipe, så skal ha det hele veien. Vet at kvaliteten på simons ikke er den beste men det er jo meget billige deler. Noen som vet om andre plasser der dem selger 3" lyd potter?
e30 tic Skrevet November 23, 2008 Skrevet November 23, 2008 Man kjører jo lett 450hk på et 2.5" anlegg. Men har 3" downpipe, så skal ha det hele veien. Vet at kvaliteten på simons ikke er den beste men det er jo meget billige deler. Noen som vet om andre plasser der dem selger 3" lyd potter? hva med ferrita? har hatt en del simons på div biler og kan ikke si jeg er imponert. ruster fort. koster fort noen kr, om man skal bygge også, spørs jo hvilke krav du har til flenser, V- bånd osv. har noen rustfrie magnaflow potter liggende. di ser meget bra ut. flowmaster har vel også mye i løsvekt
Frode_E30 Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Noen andre som har tips for å unngå resonans? Vet at man aldri skal avslutte med et rett rør ut bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå