Scampi Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Nr. 2 på bildet her: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/r/7.png ...vanlig at den ryker? Den røk i sommer på min touring, og jeg mistenker enorm slitasje på den grunnet felgene som stod på da jeg kjøpte den, 18" som veide grusomt mye. Den delen er jo gummi, så vil tro at med tunge hjul vil det slites mer på den enn normalt...eller er jeg helt på jordet?
Johnsen Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Ja den er lagd som en "forbruksvare" som skal gi etter hvis motstanden blir for stor, for å spare resten av systemet. Har skifta slik selv.
Scampi Posted November 23, 2008 Author Posted November 23, 2008 Ahaja, jeg skjønner. Da vil jeg tro årsaken ligger i hjulene som stod på bilen. Bra jeg fant 17" originale M, mye bedre å kjøre med og tydeligvis mindre slitasje på delene ;D
Johnsen Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Kan jo være flere årsaker til dette... Foringer som er gåen og\eller dårlig servo\fri for servooilje slik at motsatnden blir tung og ujevn.
Scampi Posted November 23, 2008 Author Posted November 23, 2008 Kan jo være flere årsaker til dette... Foringer som er gåen og\eller dårlig servo\fri for servooilje slik at motsatnden blir tung og ujevn. Joda, det er sant. Men foringene var nye og ny olje, så tror ikke det var det. Men jeg ble overrasket da jeg plukka av 18-tommerene...de veide enorm mye.
Johnsen Posted November 23, 2008 Posted November 23, 2008 Hvilke felger er det? Syns jo d høres litt rart ut at de er SÅ tunge at de skal slite sund bilen!
Scampi Posted November 23, 2008 Author Posted November 23, 2008 Hvilke felger er det? Syns jo d høres litt rart ut at de er SÅ tunge at de skal slite sund bilen! Neinei, tviler på at det var kun størrelse og vekt som var utslagsgivende, men tviler på at bilen har fått like fin behandling av forrige eier som den får av meg... Han jeg kjøpte den av var ikke akkurat noe bilmenneske. Felgene er forøvrig Mille Miglia MMS med 225/40-18. Sliter også med å få solgt dem
torodd Posted November 25, 2008 Posted November 25, 2008 hmm, hvor sitter denne delen på rattakslen, finner jeg den inni bilen eller under bilen?lurer litt på om ikke den delen er litt slitt på min, ratte fjører liksom litt når jeg svinger, merker det litt bedre etter at jeg byttet til powerflex foringer på bilen...
montrealblue Posted November 25, 2008 Posted November 25, 2008 den er synlig fra motorrommet, men syns jeg husker at jeg måtte under bilen for å bytte den...
Scampi Posted November 25, 2008 Author Posted November 25, 2008 Enkleste er å skli seg inn under bilen og titte oppover langs rattstammen. Jeg hadde ikke tid til å bytte selv i sommer, så BMW Moss fikk jobben.
Recommended Posts