BMWentusiasten Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Dette problemet oppstod da jeg skulle fyre i gang bilen i dag tidlig i 8 minusgrader. satt i bilen i en halvtime og ventet på at varmluften skulle komme. i løpet av den halvtimen hadde oljetempmåleren midtstilt seg, noe som forteller meg at vinduene skulle være passe tint. det var ikke tilfelle og den blåste fremdeles kaldt. hva kan være årsaken? har det noe med at det plutselig ble en veldig kald natt her i Bergen? (kaldeste hittil i år). har lest en tråd om åsette bilen i motbakke og åpne en lufteventil på kjøleanlegget for å lufte anlegget. Jeg vet ikke om dette kan være riktig i mitt tilfelle siden bilen ikke har "gått varm". altså nålen har aldri leet seg over normalen (midtstilt). Hva ken jeg sjekke? hvordan gjør jeg det? hvor vanskelig er det for en grønnsak som meg? Håper på raske svar, ser ikke ut vinduene så nummeret før jeg kan parkere på handicap-plassene.
AlXz Skrevet November 24, 2008 Skrevet November 24, 2008 Kjøleveske på bilen? (Ikke bare vann?) Luft i kjølesystemet??
BMWentusiasten Skrevet November 24, 2008 Forfatter Skrevet November 24, 2008 Kjøleveske på bilen? (Ikke bare vann?)Luft i kjølesystemet?? hadde nok vært årsaken, men har faktisk ordnet problemet. Var nok noen komponenter som var så nediset at jeg ikke fikk sjans til å få noe varme inn i kupeen. når jeg dro fra jobb igjen kl 15 var utetemperaturen synket fra 8 minusgrader til minus 0,5 grader. Da funket alt som normalt igjen. Er fan av tråder hvor man faktisk skriver inn løsningen, og det fant jeg her i dette tilfellet. la bilen bli varm etter en kald vinternatt, så kan det være det som er løsningen...
torodd Skrevet November 25, 2008 Skrevet November 25, 2008 hmm.. tror kansje jeg vile målt forst veskas fryse pungt hørst nesten litt skummelt ut det dær...
BMWentusiasten Skrevet November 25, 2008 Forfatter Skrevet November 25, 2008 hmm.. tror kansje jeg vile målt forst veskas fryse pungt hørst nesten litt skummelt ut det dær... hmmm ja du sier noe der... tanken har slått meg og. blir nok målt i morgen, men nå er det slutt på minus her i Bergen på en stund. meldt flomfare fra i morgen av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå