Stianvi Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 hei, har solgt en m20b20 motor til en kompis nå, men den fusker, vi har feilsøkt hele motoren, samt jeg har bytta de fleste sensorene og div for ca halvt år siden, har også hatt tilgang på diverse deler, så har sjekka vanntemp sensor, svinghjulssensoren er så å si ny, sjekka fordelerlokk og rotor, bytta coil, bytta om på pluggkabler, samt sjekka at de står riktig, sjekka timinga på reg reima, ettersom han hadde bytta reim selv, bytta plugger, sjekka at motoren får nok bensin, prøvd å koble ut luftmengde måler for å få den til å gå i nødmodus,sett i alle ledningsender og slikt etter om noe kunne ha fått skade.. men finner ingen feil, motoren gikk helt fint i min bil rett før jeg tok ut motoren, noen som vet hva det evnt kan være? det virker som massiv tenningsfusk og at den evnt feiltenner skikkelig. mvh Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Kan det være dynamoen? at batteriet ikke lader og dermed dårlige gnister? Litt rart, kan hende bensinpumpen, bensinfilteret er dårlig. Bare noe jeg ville sjekket, vet ikke helt sikkert på hva feilen kan være.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 falskluft? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet November 24, 2008 Forfatter Share Skrevet November 24, 2008 nei for den har jo nok strøm til å starte, så kan ikke være det, tror ikke falskluft er nok til å få den til ikke å gå omtrent i det hele tatt.da tror jeg hele gass spjeldet må være av elrno:p det er ny innsugspakning, på den, har gått over med startgass og den ruser seg ikke så tror ikke det er falskluft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jelpoole Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 Fusker bilen konstant eller bare når man gir gass? motoren min fuska når jeg ga gass rett etter at jeg hadde satt den inn... grunnen var at det hadde gått hull på gummiforinga mellom luftinntak og motor, som pål sier ble det falskluft. Ville ha sjekket dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jelpoole Skrevet November 24, 2008 Share Skrevet November 24, 2008 ooooh posta litt seint jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianvi Skrevet November 24, 2008 Forfatter Share Skrevet November 24, 2008 hehe=) nei har sjekket det. jeg var ikke der da motoren ble montert, så veit jo ikke om noe kunne tatt skade annet enn det jeg ser fysisk, men får titte litt til imorgen, eller så må jeg ta den med på jobben og få bilelektrikern til å se på den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå