Gå til innhold

bensin måler på e36 har klikka, kan noken hjelpa??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens,

eg var ute på ein tur i helge også fylte eg bensin, då stod nåle mi på rundt 45 liter etter ein tur på 7-8 mil so plutselig var nåle nede på rødt felt, eg begynnte og lure på om da lak so eg fylte 30 liter til og nåle bevegde seg ikkje.. hmm so kjørte eg og nåle sank nedover til den var i bunn og OBC`en viste 0 liter igjen, eg fyllte so bensin igjen og da skulle ikkje meir enn 214,- til so var tanken full men ingenting skjedde med besinnåle.. detta var irriterande, er da noken som kan hjelpa meg slik at den funker igjen?? ka kan vera feil??

Som det står i tema so gjelder dette ein e36 325i..

Skrevet

er nok måleren som har kvelda da... sitter under setet bak under ei luke... bensinpumpe og måler er på hver sin side... du kan jo la strømmen stå på og måle om det er spenning først... for da vil det nok være måleren som er gåen...

Skrevet

kan hende det hjelper å bare slå litt på den.. en kamerat sin ble deffekt etter vi bytta bensin pumpe.

så rygga han i en annen bil noen dager senere, så funka den pluttselig:D

Skrevet

Oki.. eg skal sjekke disse tingene, takker for hjelpen so langt...

Eg kommer med tilbake melding når eg har sett på det.

• 4 weeks later...
Skrevet

No har eg sjekka litt, eg har tatt ein speedometer test og nåle på binsin målaren beveger seg opp og ned, eg har skifta armaturet på venstre side i tanken og forsatt ikkje noke respons på nåle :(

eg har prøvd og måla litt ohm på kontaktane men veit ikkje heilt korleis eg ska måla, eg satte multimeteret på 20k på ohm og målte på venstre side med full tank og då viste da 0,20 ohm og so målte eg på andre siden og der er det to kontakter, den eine viste ingenting og den andre fikk eg opp -16,28 :S

ka skal eg gjere, håper noken kan gi meg ei godt svar :P

Skrevet

Måle volt på kontakten til bensin måleren, finner du strøm her er det nok måleren som har tatt kvelden.

Finner du ikke strøm derimot kan du begynne og sjekke sikkringer, er det ingen gåene kan det være instrumente som en ovenfor nevner, om også dette er intakt, ville jeg skaffet ett koblings skjema og målt etter brudd i kretsen.

Brudd forekommer ytterst sjeldent, mest sannsynelig måleren som tuller med hodet ditt her ja.

Husk at karrosoriet er gods (du måler altså mellom karrosori og kontakt)

Edit: du sier du har målt ohm innpå kontak, dermed kan du utelukke brudd, om du fikk utslag på multimetret, har du gjennomgang.

Skrevet

dere snakker om instrumentet, eg har jo holdt inne trippteller knappen og vridd nøkkelen til første hakk, då går den jo gjennom mangen forskjellige ting i instrumentet og so går alle målarane opp og ned igjen, det gjer bensin målaren og, den kan vel ikkje vere ødelagt då?? eller tar eg heilt feil no??? :S

eg har målt ohm ja, men skal ikkje begge armaturene vise samme verdi når tanken er full?? eg syntest det var so rart at verdien på den høgre var mykje høgare enn venstre...

eg er so lei av og feilsøke på den bensin målaren no.... alle sikringer er i inntakt, målaren kutta jo ikkje heilt når den slutta og virka, den datt ned til rødt felt, so datt den som normalt resten heilt til bunn, siden har den ikkje virka :(

Skrevet

Hadde et tilsvarende problem på min. Hos meg var kablinga gåen pga. en kabelbrann under førersetet. etter at alle ledningene var byttet virket det heller ikke, så forsøkte skifte instrumenter, da virka alt igjen. Nå hører det med til historien at speedoet også gikk samtidig, uten at disse kablene var en del av grillpartyet...

Etter det jeg vet, er det to forskjellige fabrikater på instrumentene, VDO og Moto-ettellerannet. Mitt er VDO. hva som skiller dem aner jeg ikke, men tipper det har noe med OBD og fart og gjøre...?

Jeg kjørte til høggern, fikk låne et meter, plugga det i mens jeg var der, så at det funka, og betalte;)

Skrevet

btw...mitt funka også på startup diagnosen, når man holder inne trip-reset og vrir nøkkelen. Den tester vel egentlig bare motorene som driver selve nåla, ikke elektronikken...:/

Skrevet
btw...mitt funka også på startup diagnosen, når man holder inne trip-reset og vrir nøkkelen. Den tester vel egentlig bare motorene som driver selve nåla, ikke elektronikken...:/

Ja, sant det!! Har deffekt bensin måler selv, og jeg hvet det er displayet som er ødelagt, men den går opp når jeg starter bilen, og ned når jeg slår den av, det funker helt fint.. men vil aldri flytte seg fra plassen når jeg bruker bensin.. Så innstrumenta kan fungere selv om noe er ødelgt der.

• 1 month later...
Skrevet

hei folkens, eg har no funnet ut feilen på bensin målaren min, da e bensin armaturet på høgre side, de med bensin pumpen på som er ferdig.

Er det noken som har bensin armaturet med pumpen som funker tilsalgs? det er til ein e36 325i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...