Hardhaus Posted November 26, 2008 Posted November 26, 2008 Fikk veldig høy tomgang etter motorvask. Kan ligge helt oppe på 1500 rpm. Har gjort motorvask på mange biler før og aldri opplevd et slikt problem. Det arter seg slik: Når jeg starter bilen er tomgangen helt normal, men så fort jeg gir litt gass, så henger den seg opp på rundt 1000. Og når jeg har kjørt litt så hengern seg på ca 1500. Veldig irriterende. Andre som har opplevd det samme og som vet hvor problemet kan ligge?
Johnsen Posted November 26, 2008 Posted November 26, 2008 Skjedd noe med gassviren kanskje? alt annet som er risiko ved motorvask er jo elektronisk, og da skal d jo vær omvendt!
Hardhaus Posted November 26, 2008 Author Posted November 26, 2008 Har sjekka litt rundt problemet idag. Det er ikke no galt med gasswiren. En teori jeg har gått ut fra er at motorvasken har fjernet noe dritt som har fungert som en slags tetning rundt noen pakninger i forbindelse med luftinnsuget og at det nå kommer inn falsk luft. Testa meg litt fram med startgass rundt mulige defekte pakninger for å sjekke om det ble noe forskjell, men det resulterte ikke i noe svar. En annen teori er at tomgangsregulatoren er defekt og at det hele er tilfeldig at dette skjedde akkurat etter motorvask. Fortsettelse i dette mysteriet vil følge...
Hardhaus Posted December 2, 2008 Author Posted December 2, 2008 Problemet løste seg på overraskende måte idag. Skifta tennplugger og VIPS var tomgangen normal igjen. hmmm.... snooodig.
Recommended Posts