Gå til innhold

hvordan finne ut om hvem lamda som er gåen

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det en enkel metode å finne ut hvem av lamdasondene som er gåen på, uten å ta en diagnosetest?

er det forresten noe særlig pes å bytte, eller er det en enkel skur som lett kan gjøres i en håndvending på gårdsplassen...? :D

jonner'n

Skrevet

Hadde problem med at 530`n gikk helt ræva jeg... tok med laptoppen på verkstedet og tok en diagnose med carsoft og slettet noen feilkoder, etter det gikk bilen som en drøm :) Kanskje det er noe så enkelt med din og?

Skrevet

ja kanskje.. men fikk det opp som feilkode da jeg hadde bilen på service. men de sa ikke hvem av dem det var, bare at diagnosen hadde merka seg at en lamda var gåen, eller på vei til å gå.. ( ? )

Skrevet

Seff, diagnose er alltid gull :)

Om du må bytte er det veldig enkelt så lenge du kommer under bilen... som regel der den er lettest tilgengelig :)

er som en stor mutter me en ledning montert i enden, skru ut og ta av clips kontakt så er du ferdig.. skal du ha universal på må du klippe og skøyte så kontakten passer over..

sikkert noen som har en guide eller lignende til noe slikt, om ikke så har garantert noen andre gjort dette tidligere.. :) disse kan være lurt og bytte uansett om bilen har gått langt og det ikke er papirer på at disse er byttet tidligere.. som følere flest kan di bli slitne og dekket av eksos/sot..

men, det klarer vell kanshe en diagnose å sniffe fram?

Mvh Ray

Skrevet

ok.. blir nok orginal her, er ikke helt fan av klippe/lime operasjoner.. hva med brukt fra koed? koster 250 kr ser jeg.

tror heller ikke det hjelper å ringe verkstedet og spørre. er en liten stund siden jeg var der, og de husker vel ikke såå godt.

tenker jeg tar en ny diagnosetest jeg, så er jeg helt sikker. :wink:

hehe veit ikke helt hva jeg hadde kommet fram til hvis jeg hadde begynt å rote rundt med elektriske måleinstrumenter og div.. :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...