Jonner'n Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 finnes det en enkel metode å finne ut hvem av lamdasondene som er gåen på, uten å ta en diagnosetest? er det forresten noe særlig pes å bytte, eller er det en enkel skur som lett kan gjøres i en håndvending på gårdsplassen...? jonner'n
Ingebrigtsen Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 Hadde problem med at 530`n gikk helt ræva jeg... tok med laptoppen på verkstedet og tok en diagnose med carsoft og slettet noen feilkoder, etter det gikk bilen som en drøm Kanskje det er noe så enkelt med din og?
Jonner'n Skrevet November 26, 2008 Forfatter Skrevet November 26, 2008 ja kanskje.. men fikk det opp som feilkode da jeg hadde bilen på service. men de sa ikke hvem av dem det var, bare at diagnosen hadde merka seg at en lamda var gåen, eller på vei til å gå.. ( ? )
Ingebrigtsen Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 det var sløvt at dem ikke kunne si hvem det var da.. Hva med å ringe verkstedet da, kanskje dem har det i systemet sitt hvem det var?
E36Cab1 Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Kan du sjekke enten ved hjelp av oscilloskop eller voltmeter. Skal variere fra rundt ca.0.2v til 0.8v(ca 0.45v er lambda 1). Må seff være tilkoblet.
Raymond Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 koster ikke så mye å bytte om du bruker universal lambda fra biltema e.l. Orginalt koster skjorta
Raymond Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Seff, diagnose er alltid gull Om du må bytte er det veldig enkelt så lenge du kommer under bilen... som regel der den er lettest tilgengelig er som en stor mutter me en ledning montert i enden, skru ut og ta av clips kontakt så er du ferdig.. skal du ha universal på må du klippe og skøyte så kontakten passer over.. sikkert noen som har en guide eller lignende til noe slikt, om ikke så har garantert noen andre gjort dette tidligere.. disse kan være lurt og bytte uansett om bilen har gått langt og det ikke er papirer på at disse er byttet tidligere.. som følere flest kan di bli slitne og dekket av eksos/sot.. men, det klarer vell kanshe en diagnose å sniffe fram? Mvh Ray
GiljeN Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 hvor kan du måle henne får å se om en er gåen ? er usikker på om min er i funksjon ledningeene er litt slitte :S GiljeN
Jonner'n Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 ok.. blir nok orginal her, er ikke helt fan av klippe/lime operasjoner.. hva med brukt fra koed? koster 250 kr ser jeg. tror heller ikke det hjelper å ringe verkstedet og spørre. er en liten stund siden jeg var der, og de husker vel ikke såå godt. tenker jeg tar en ny diagnosetest jeg, så er jeg helt sikker. hehe veit ikke helt hva jeg hadde kommet fram til hvis jeg hadde begynt å rote rundt med elektriske måleinstrumenter og div..
Sir Hofstad Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 De nye sensorene opererer på høyere signalspenning. kan plugge av en av de og se om bilen blir annerledes. Så kan du måle varmeelement osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå