Luftwaffel Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 Da kom vinteren snikende innpå, og jeg har flyttet sammen med forloveden. Hvilken rolle spiller dette, spør du deg selv kansje...? Nå har det seg slik at bakken opp til vår nåværende leilighet går ca 40grader oppover med en slak venstresving, for så å bli en 140graders høyresving med 55graders stigning(ca). Iogmed at jeg har en orginal 520(yeah right) med nesten gåen diff og hvertfall ikke sperre, innså jeg at her måtte det skje oppgraderinger, fort. Telefoner ble tatt, og avtaler ble gjort. Nå ligger komplett forstilling og bakstilling fra en e34 535 på mitt verksted og venter på voldtekt. Planen: Kokvaske, slipe og sandblåse alt av bakstillingsdeler og bremser. Lakke dette med Powercoat, og få inn litt skikkelig gummi i selv de trangeste hull. Fargen blir hvit, ka du tru? Bytte samtlige bremserør og bremseslanger, overhale og montere 535 bremsene. Få tak i ny girkasse, bytte denne og trøstelager, da den nåværende just har fått jobb som maskot for Norges Tannlegeforbund.(Puss puss, så får du en suss.) To the Action: Kondomeriet hadde dessverre ikke nok på lager, så gummien kommer fra Koed i denne omgang. Alt i alt kom det på 4435,-. Litt stivt, men det er vel det som er meningen med et foringsbytte. Da har jeg fått demontert forstilling i molekyler, og kommet fram til at caliperne trenger en god overhaling, men ingenting er umulig. Bilder kommer. Forslag til farge på calipere? Bilen er blå med AC Schnitzer Type 2 17" Felg, dog nå med Rial Imola 16" vinterfelg, sølv.
A.Holzmann Skrevet November 26, 2008 Skrevet November 26, 2008 Høres ut som om du har et koselig prosjekt her:) Farge på Kalipere.. Sølv kanskje? Det ser best ut på en bil, med mindre det er en sportsbil:P
Luftwaffel Skrevet November 26, 2008 Forfatter Skrevet November 26, 2008 Er ikke e34 en "Sport Saloon" da? Joa, tenkt på sølv.. Men har en liter med Rød caliperlakk stående, tenker at det kansje blir litt harry? Har dog Svart og Oransje også.
Luftwaffel Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 Nå kom det plutselig for en dag at 318is kassa jeg har kjøpt, ikke passer, så ny kasse må skaffes...
NeonMuffler Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 blir kult dette, pøs på med bilder! kult det avatar bildet ditt også hehe
Luftwaffel Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 Neonmuffler: Sant det, lurer på hvor den kommer fra. Her kommer litt bilder: Fjørbeina foran på delebilen var sånn passe feite... Bakstilling komplett før demontering. Fjørbein foran og bak etter demontering. Caliperne bak etter demontering og 2 min sandblåsing for gøy. Bremseklossene bak har vel såden sett sine bedre dager. Bakstillinga til kameraten min, som er lakka med samme stoffet, bare sølv. Så litt diverse bilder fra verkstedet vårt. =) Mitt skalbliferdigengangmenikkedennemåneden e21 Prosjekt: 325 Twinturbo in the making: Blir nok litt tid mellom updates her, da full jobb, kone og barn tar litt tid det også.
Luftwaffel Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Skrevet Desember 5, 2008 Da er bakstillinga steamet, og det er noe jeg absolutt kan anbefale. Pøse på med lensetil(petroleumsbasert lastebilavfetting), og så steame på 120 grader. Ble faktisk bortimot helt rent. Bilder kommer så fort jeg får med meg kameraet ned på verkste. Men sliter med å få av bracoskruene på drivakslene, noen tips?? Men har ikke bestemt meg for farge på cliperne enda, noen som har forslag?
knut_olestad Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Bilsteindempere ser jeg, fin ting Gå for svart på kalipperne, ser mer diskre ut det
Springsteen Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Ingen vits å lakke de svarte. Det blir de av drit uansett Synes sølv er fint jeg.
Luftwaffel Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Skrevet Desember 5, 2008 Tjah, har tenkt på sølv, iogmed at bilen er blå og felgene er sølv.. Men tenker litt om sølv går til det hvite understellet(ja, jeg vet hvit er knæsj). Men syntes svart blir fryktelig kjedelig igjen. :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå