Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har eit lite problem med min 520i e34. Jeg starter opp bilen kjører til temperaturmåleren/motoren er normal varm. Da står nåla midt på viseren. Så etter ca 5min med kjøring stiger temperaturen og nærmere seg de røde feltet. Jeg har slått av bilen før temperaturen når de røde feltet. Vannpumpa har jeg bytta så den er i orden. Og kjølevann er de på bilen. Så da lurer jeg på om toppakningen er gåen. Så i førsteomgang lurer jeg på hva som er galt med bilen. Setter pris på svar. :D

Dersom toppakningen er gåen er da også toppen ødelagt? Har hørt noen snakker om å plane toppen.? Dette er utenfor min kunnskap så derfor spør jeg noen som har peiling.

Skrevet

Har hatt samme problemet på min 525i. Åpnet på påfyllingslokket på eksptanken, det boblet ut, skrudde igjen når det sluttet å boble og når jeg startet motoren igjen gikk temperaturn tilbake til normal på < 10 sek. Altså sikkert luft.

Det skjedde med meg kanskje 5 ganger i fjor sommer, siden har det gått greit.

Skal ikke utnevne meg som ekspert på feltet, men hvis topp-pakningen er ødelagt er ikke nødvendigvis toppen det. Topper planslipes hvis de har blitt ujevne, men ikke alltid det er nødvendig. Tror jeg. Rett meg hvis jeg tar feil, noen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...