bmw*327* Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Åssen kan jeg tinne ut hvor mye jeg MAKS kan plane toppen, tenker da på å få så høy komp som mulig... Noen måte å få målt klaring melom ventil/styempel v. tørning av motor?? Takker for svar
Bonden Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Det varierer hvor mye du kan plane på ulike motorer ,men som du skriver kontroler klaringen ,gjøres greit med litt modelleire på stempeltoppen .
bmw*327* Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 er en m20 b25.. Ja tenkte på det samme, er det ikke Bostik det heter, sånn grønn gummi man bruker til å klistre opp lapper osv.. men hvor my klaring bør det være mellom ventil/stempel da?
Sir Hofstad Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 0.7- 0.8mm anbefales tykkere pakning. Da siterer jeg verksmester Motortechnic.
Bonden Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 På en motor jeg har bygd (ikke BMW) hadde jeg 1.5 -1.6mm klaring etter bearbeiding (fresing )av stempeltoppen dette var en maks turall 6500 omdr motor.
Sir Hofstad Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Marginen var for å ta høyde for etterslep på reim, men er seff mulig med mindre klaring. I samtaler med Morten om en org topp som skulle kjøres sikkert var det de marginene som ble beregnet.
bmw*327* Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 så 0,7 - 0,8mm eller 1,5 mm klaring? skal vel ikke kjøre mer enn kansje 7000rpm.... "0.7- 0.8mm anbefales tykkere pakning. Da siterer jeg verksmester Motortechnic." Anbefales tykkere pakning?? hva mener u med det j. hofstad?? Takker for svar..
Sir Hofstad Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 Måtte slipe en B25 topp for en kamerat ca 0,8. For å være på den sikre side snakket jeg med Morten og han gikk inn og beregnet fra noen tabeller. Da det er reim på disse kan man risikere et visst etterslep, og risikere kontakt med ventiler. Bonden har peil, så jeg vet han vet hva han snakker om. Men jeg tenkte sikkerhet. Så jeg bestilte tykkere tp fra Sverige. Men hvorfor skal du ha mer komp? Bruker å holde med org.
bmw*327* Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 er bygget til 2.7, og slipt av 2mm av blokk, tror noen sliper av 2,4. men det jeg lurte på var hvor mye klaring jeg minimun må ha mellom ventil/stempel... toppen er plana kansje 2 ganger så vet ikke mål på den... Men var det 1,5 mm kklaring som ble anbefalt??
Sir Hofstad Skrevet November 27, 2008 Skrevet November 27, 2008 jan9medy skrev: er bygget til 2.7, og slipt av 2mm av blokk, tror noen sliper av 2,4. men det jeg lurte på var hvor mye klaring jeg minimun må ha mellom ventil/stempel... toppen er plana kansje 2 ganger så vet ikke mål på den... Men var det 1,5 mm kklaring som ble anbefalt?? Mine svar ble gitt på org M20B25
bmw*327* Skrevet November 27, 2008 Forfatter Skrevet November 27, 2008 ja skjønner d, men minste klaring mellom ventil/stempel er det jeg spør etter.. må vel være et ganske standard mål på det!? eller? men takker for kjappe svar !
Gjest Skrevet November 28, 2008 Skrevet November 28, 2008 Min 2mm er vel anbefalt på blant annet PPF.
bmw*327* Skrevet November 29, 2008 Forfatter Skrevet November 29, 2008 ok, takk var allt jeg lurte på....
DieselVegard Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 jan9medy skrev: Åssen kan jeg tinne ut hvor mye jeg MAKS kan plane toppen, tenker da på å få så høy komp som mulig... Hvorfor skal du ha så høy komp som mulig? Bare for å få tenningsbank?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå