Moenmann Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Hei, jeg skal avgårde og godkjenne et senkesett i morgen. men har på noen vinterdekk som ikke er 100% i henhold til de dimensjoner jeg kan ha på bilen.. ikke innenfor de 5%.. tror dere at dette er noe de vil legge seg opp i på biltilsynet? har en mistanke om at det kan gå galt.. men jeg skal jo bare godkjenne senkesettet og parkere bilen for vinteren vil de bare kanskje kommentere det i så fall, eller nekte å også godkjenne senkesettet? har alt av tüv, 4 hjuls kontrolls papirer med meg. Kom nok på dette litt i siste liten... men men. dette har sikkert vært spurt om tidligere, men har dårlig tid. takker for raske svar
Ad|oS Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 De kan i teorien ikke nekte deg å godkjenne senkesettet med feil hjul, så lenge du har papirene i orden. Det de derimot kan gjøre er å kreve at du skal vise bilen igjen med lovlige hjul da de du har ikke er i henhold til standarden. Forresten, bodde du rett ved pizzabakeren i Kr.sand i gjor?
Moenmann Skrevet November 30, 2008 Forfatter Skrevet November 30, 2008 bra de er forhåpentlig litt greie en mandags morgen i Arendal..hehe.. Stemmer at jeg bodde der nede en liten periode! ble faenmeg to parkeringsbøter på det jævla busstoppet
Bmwfanatic Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 da jeg godkjente senkesettet mitt så så han kun på senkesettet.. faktisk så sjekket han ikke nummerene på fjærene engang, for de var vanskelige å se.. endte opp med skumlesing av tuv papirer (tysk såklart ) og måling av senk med målebånd.. (senter nav til skjermkant, sånn att jeg ikke skulle få justert det lovlig i ettertid??) syns det er teit i allefall, har man justerbart burde man få justere i ettertid
Ad|oS Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 Kjørte forbi bilen din ganske mange ganger husker jeg. Grei kant på felgene, og hadde litt tyskerstuck, men va litt høy Kanskje derfor den skal senkes litt!?
Ad|oS Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 da jeg godkjente senkesettet mitt så så han kun på senkesettet.. faktisk så sjekket han ikke nummerene på fjærene engang, for de var vanskelige å se.. endte opp med skumlesing av tuv papirer (tysk såklart ) og måling av senk med målebånd.. (senter nav til skjermkant, sånn att jeg ikke skulle få justert det lovlig i ettertid??)syns det er teit i allefall, har man justerbart burde man få justere i ettertid Poenget er jo at tuv-papirene forteller hvor mye du kan justere senkesettet lovlig, og et f.eks. 20-65mm senkesett kan senkes 80mm. Dette er jo ikke lovlig i forhold til papirene, så derfor måles det høyden fra navet og opp til skjermkant
Bmwfanatic Skrevet November 30, 2008 Skrevet November 30, 2008 ja, det vet jeg, men burde skrives inn i vognkortet att avstanden til skjermkant skal være det og det, skjønner du? sånn som han skreiv inn så ble den jo liksom "låst"
Moenmann Skrevet November 30, 2008 Forfatter Skrevet November 30, 2008 da jeg godkjente senkesettet mitt så så han kun på senkesettet.. faktisk så sjekket han ikke nummerene på fjærene engang, for de var vanskelige å se.. endte opp med skumlesing av tuv papirer (tysk såklart ) og måling av senk med målebånd.. (senter nav til skjermkant, sånn att jeg ikke skulle få justert det lovlig i ettertid??)syns det er teit i allefall, har man justerbart burde man få justere i ettertid Hehe. Høres veldig bra ut. har også satt på justerbart! Synes vi skulle få styre med hev og senk som vi vil nå får jeg endelig papirer på det i hvertfall.. skal bli greit å slippe mas om det. og endelig få eu-godkjent den (og få på skiltene igjen). var en hyggelig politimann som tok dem med seg for en-to uker siden. skulle vært eu-ok i februar Kjørte forbi bilen din ganske mange ganger husker jeg. Grei kant på felgene, og hadde litt tyskerstuck, men va litt høy Kanskje derfor den skal senkes litt!? Ja, den var i hvertfall høy i baken! Så det er fikset nå.. også har jeg muligheten til å kjøre den i bakken foran.. men der var den rimelig lav fra før også, i hvertfall med rieger cat-killeren montert på!
Moenmann Skrevet Desember 1, 2008 Forfatter Skrevet Desember 1, 2008 alt gikk greit han var litt skeptisk til å godkjenne med de dekkene, og sa at han kunne ha avslått hele forespørselen om godkjenning av senkesettet.. men fikk snakka meg gjennom det så nå er det god gang!
Alsmarken Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Låner denne litt jeg? Takk 4hjulskontroll gjør de ikke det på biltilsynet? Skal godkjenne senkesettet mitt jeg og. Mhv Ole
DRIFTER Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Hvoe mye er bilen din senket? En kompis av meg skulle godkjenne senking av en auda a4 nylig, men det gikk dårlig. De kom med en 11 cm høy og 80 cm bred "kloss" som de dytta under bilen og da den tok borti under bilen fikk han det ikke godkjent! Dette var i oslo...han fikk heldigvis ikke mangel-lapp da, så nå kjører han uten godkjenning. Den var senket 35 mm tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå