Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann...

Tok ett oljeskift idag, hvor jeg byttet til Castrol Magnatec 5-40 olje samt byttet filter som jeg handlet på Mekonomen.

Tok samtidig en vask av bilen i sånn vaskemaskin sak... Det rare etter disse to tingene, var at plutselig gikk ikke bilen jevnt lenger. Var akuratt som at den var stillt for lavt på tomgang, så om jeg ikke hjalp til på gassen så ble den kvelt.

Den var heller ikke jevn når jeg skulle gi på, og den fusket på en måte... Irriterte meg grønn på dette så tilslutt ga jeg på max turtall i andregiret, og etter dette ser det ut som det rettet seg... Men for hvor lenge tro?

Noen som har noen idea om hva dette kan være? Og sammtidig, er det bra olje jeg har byttet til iforhold til eldre M40 motor og tikking?

Takker for eventuelle svar.

Skrevet

kan hende du fikk no vann i filteret på en måte, som normalt ville gått over av seg selv. bare et forslag:p og angående olja, castrol skal jo være en skikkelig olje, men om den er noe bedre enn andre oljer når det gjelder "tikke-demping" vet jeg ikke. jeg hellte på litt ekstra olje på min m40, og den roa seg litt på tikkinga. Er jo 100 forskjellige tips og triks for å få den til å tikke mindre, men om en brøkdel av de funker, er jeg usikker på. m40 motorene tikker jo nesten uansett :P

Skrevet

Du har nok bare fått litt vann på tennkabler eller lignende, slik at den begynte å fuske og eventuelt ikke gikk helt på alle sylindrene. Går den ikke helt på alle sylindrene vil turtallet synke litt, motoren blir dauere og fusker. Normalt sett retter dette på seg av seg selv når bilen blir kjørt litt og kablene tørker opp. Er nok bare dette som har skjedd med deg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...