H4kon Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 På min E39 sto det at jeg skulle ha nøkkelen i posisjon 2 i 20 sek så skru av tenningen. Men det funket ikke, når jeg hadde kjørt 1 dag eller 2 så slukket den.
Disaster Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 På min E39 sto det at jeg skulle ha nøkkelen i posisjon 2 i 20 sek så skru av tenningen. Men det funket ikke, når jeg hadde kjørt 1 dag eller 2 så slukket den. Kanskje du skulle hatt den i pos. 2 mye lengre? ca 1 minutt?
x25Touring Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Skrevet Desember 2, 2008 Fungerte veldig bra dette:) Saken var bare å la teninga stå på i trinn 2, helt til lampa slukker av seg selv. Så er det bare å starte.
Disaster Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Fungerte veldig bra dette:)Saken var bare å la teninga stå på i trinn 2, helt til lampa slukker av seg selv. Så er det bare å starte. Bra det løste seg da "x25Touring"
///Mysild Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 byttet begge på mine, startet og kjørte... null stress... er vel ikke pussig at det kun er en per aksel fish? frambremsene og bakbremsene pleier ikke å bremse så veldig forskjellig fra hverandre
aloebiz.net Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 På E36 slukker de av seg selv... På e46 må du resette med diagnosen! Bruttern har e36.. den slukket av seg selv. Jeg har e46 og jeg kjørte i 4 dager uten at den slukket.. måtte koble opp diagnosen og slette feilkoder så slukka den!
fish Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 byttet begge på mine, startet og kjørte... null stress...er vel ikke pussig at det kun er en per aksel fish? frambremsene og bakbremsene pleier ikke å bremse så veldig forskjellig fra hverandre Tja.. Forbremsene er vel noe "kraftigere" enn bak bremsene? Og det med at det er en føler pr aksel trenger man ikke i teorien siden det skal være lik bremsekraft høyre/venstre på samme aksel. Men teori og praksis er ikke det samme. Skiftet klosser framme på min nå i kveld, og på høyre framhjul var det ikke bremsebelegg igjen på den ene klossen, mens på venstre framhjul hvor føleren sitter der var det ett par millimerer mere belegg igjen. Og varsellampa lyser fremdeles....
///Mysild Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 mente ikke samme aksel, men høyre og venstre bremser ikke forskjellig fra hverandre dyrt også å måtte kjøpe følere for 500 kroner hver gang man bytter klosser
fish Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 mente ikke samme aksel, men høyre og venstre bremser ikke forskjellig fra hverandre dyrt også å måtte kjøpe følere for 500 kroner hver gang man bytter klosser Det du referer til, føler. Er det det samme som sliteindikator? For sliteindikator koster ikke mere en 62,50 på Schmiedmann i Skien.
///Mysild Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 ja, hmmm... kjøpte mine på bmw, tror de var litt dyrer der... men dyrt å måtte ha 4 stk hver gang og ikke 2
fish Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Skiftet klosser framme på min nå i kveld, og på høyre framhjul var det ikke bremsebelegg igjen på den ene klossen, mens på venstre framhjul hvor føleren sitter der var det ett par millimerer mere belegg igjen.Og varsellampa lyser fremdeles.... Feil funnet. Sliteindikatorlampa lyste fordi at den ene ledningen til sliteindikatoren var det brudd i (byttet for 1mnd siden). Byttet indikator og lampe slukket.
x25Touring Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 På E36 slukker de av seg selv... På e46 må du resette med diagnosen!Bruttern har e36.. den slukket av seg selv. Jeg har e46 og jeg kjørte i 4 dager uten at den slukket.. måtte koble opp diagnosen og slette feilkoder så slukka den! Stemmer jo ikke dette. Har jo nettopp slukket lampa selv. Bare les lengere oppover i tråden, så ser du hvordan du skal gjøre det. Man MÅ la tenninga stå på i trinn 2 til den slukker. Hjelper ikke å sette den i trinn 2 i noen sekunder.
x25Touring Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 Er jo uansett helt unødvendig med 4 følere. Hvis det skulle være noe ujevn slitase mellom høyere og venstere side. Så bytter man jo klosser på begge sider uansett.............. Setter ikke nye klosser på den ene sida, og kjører en mnd til på den andre?!?!
///Mysild Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 På E36 slukker de av seg selv... På e46 må du resette med diagnosen!Bruttern har e36.. den slukket av seg selv. Jeg har e46 og jeg kjørte i 4 dager uten at den slukket.. måtte koble opp diagnosen og slette feilkoder så slukka den! Stemmer jo ikke dette. Har jo nettopp slukket lampa selv. Bare les lengere oppover i tråden, så ser du hvordan du skal gjøre det. Man MÅ la tenninga stå på i trinn 2 til den slukker. Hjelper ikke å sette den i trinn 2 i noen sekunder. sånn er de ikke på de to som jeg har hatt, og de 3 andre som jeg har byttet på...
LarsGøran Skrevet Januar 5, 2009 Skrevet Januar 5, 2009 Jeg sliter med dette på en E61, noen som har vært borti det samme problemet på den? Så at isolasjonen (den ytterste strømpa) var ødelagt ca en cm på ledningen, men kunne ikke se noe brudd. Må vel sikkert inn og lese av feilkoder. Syntes egentlig det er litt rart, for man kan jo gjøre mye selv på disse bilene uten altfor stor teknisk innsikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå