Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har solgt bmwn min for en stund tilbake siden. Men er usikker på om den e blitt omregistrert da kjøper skulle levere vognkort... Er det noen plasser på nettet man kan sjekke om den er omregistrert?

Skrevet

Send ein melding:

Regnr XXXXXX til 2282.

Anyway, salgsmeldingen er det du som har ansvar for å levere.

Bilen eg har kjøpt no har ikkje tidlegare eigar omregistrert på seg, så når eg hentet midertidig vognkort av Vegvesenet, så fekk eg opp navnet på den tidlegare eigaren på det - ettersom han ikkje hadde betalt omregistreringsavgift - men selger stod som eier sjølv om det ikkje stod i vognkort. Ja, det var litt tungvint det der.

Skrevet

takk for hjelpen ;) Bilen var ikke omregistrert enda, kjøper sa han leverte vognkortet i forrige uke. Kan det ta lang tid før det blir registrert?

Skrevet
Skal skje med det samme, de oppdaterer mens du står der å betaler omreg.

her i stavanger kan det ta opp til 2 uker iallefall...og de sender alltid faktura til nye eier, får ikke betale mens du venter.

Skrevet

Jeg har ikke fått nytt vognkort etter jeg kjøpte bilen, og det begynner å bli en stund nå. Men jeg sjekket, og bilen er registrert på gamlingen, så sånn sett er det jo i orden...

Skrevet
takk for hjelpen ;) Bilen var ikke omregistrert enda, kjøper sa han leverte vognkortet i forrige uke. Kan det ta lang tid før det blir registrert?

Øh, hvorfor skal kjøper levere vognkort??

Mulig jeg har misforstått, men har du sendt med ham begge vognkortene?? I så fall er eneste løsningen for deg å melde det rosa mistet, og stille opp med ID hos BT for å få godkjent innlevering av vognkortet, slik at salgsmeldingen blir gyldig.

Skrevet
Riktig som Gunnar sier.

DU skal IKKE sende med begge vognkort.

Del 2 skal du levere selv. Del 1 følger med bil og kjøper.

Riktig, å når du nå kjøper bil som har disse nye vognkortene så skal den eieren som sist hadde bilen registrert med det samme type (nye) v.kortet skrive inn sitt navn m fødselsnr. og person nr. :!: (ellers så krever BT dette).

Dersom du har med dette, eller at han har levert dette inn; -å kvittering for innbetalt regavg. m forsikringsgaranti, forevisest, så er det gjort på ett minutt hos BT. :) ....skriver om dette her, fordi det er mange mistolkinger rundt dette ennå. =(selvopplevd)

Skrevet

Øh, hvorfor skal kjøper levere vognkort??

Mulig jeg har misforstått, men har du sendt med ham begge vognkortene?? I så fall er eneste løsningen for deg å melde det rosa mistet, og stille opp med ID hos BT for å få godkjent innlevering av vognkortet, slik at salgsmeldingen blir gyldig.

Var bare av praktiske årsaker at jeg stolte nok på at han kom til å levere det.

Skrevet
Var bare av praktiske årsaker at jeg stolte nok på at han kom til å levere det.

Du må aldri stole på kjøper på slike ting. Det er tusenvis av høyst reelle skrekkhistorier ute og går. Mange som ikke omregistrerer og bare kjører i bomringer og får parkeringsbøter og gir blanke faen.

Kjøper kan godt få salgsmelding han også, men selger skal alltid levere salgsmelding og del 2 av vognkortet.

Jeg forstår ikke helt hva som gjør at det er så upraktisk for deg. Det tar deg maks 5 minutter å stikke innom et postkontor/post i butikk, putte vognkort og salgsmelding i en smartpostkonvolutt og sende det til nærmeste BT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...