Gå til innhold

Basskasse i 118d


Anbefalte innlegg

Hei bimmers.

Prøver å montere en basskasse i min 2007 118d.

Har business anlegget, og her finnes det jo selvfølgelig ikke noen linjeutgang på spilleren.

Må derfor hente signal til forsterkeren ifra begge høytalerene bak.

Puslet litt med dette i helgen men ga til slutt opp.

Og i det hele tatt klare å komme til høytalerene bak var ikke lett.

Noen der ute som har gjort dette før meg på samme bil?

Trenger råd om hva og hvor mye som eventuelt må demonteres for å klare å koble meg til disse høytalerene.

Klarte å se kabelen, men ikke å komme til den.

Inn til høytaleren var det to tvinna kabler som gikk inn i en og samme kobling. den ene kabelen var brun, regner med at dette er minus, men fortsatt, hjelp!!! Like før jeg gir hele jobben til strømmen bilradio.

MVH sindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn du.

Spilleren er integrert i dashen, skal jeg bak den må dashbordet ut.

Strøm er ikke noe problem, batteriet er jo bak. Det er lydsignalet som er problemet.

Forsterkern jeg har kjøpt er en kliss ny monoblokk, og har inngang for signal via høytalerene. Må koble meg på pluss og minus på begge høytalere bak, dette blir da fire kabler som videre går inn i en bitte liten adapter med fem pinner i som jeg videre kobler på forsterkeren. Da blir det lyd. Men for å kunne nå kablene på de originale høytalerene som jeg må koble meg på, virker det som om jeg nesten må demontere hele bagasjerommet mitt. Det er jo flere deksler som må ut for at jeg skal kunne nå høytaleren fra undersiden.

PLUNDER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...