Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

motoren er litt tung å starte, men når den først starter går den greit. etter et par min på tomgang starter turtallet å stige (til 2000rpm). så holder den seg der til jeg gir litt gass, da går den ned til normalen, og så rett opp til 2000 igjen. når bilen har gått i ca 10 min så synker turtallet plutselig til 500 rpm og den holder på å kveles, så varierer turteallet mellom 5 og 700 rpm. når jeg prøver å gi gass nå så stopper den, og er umulig å starte. :x

når jeg tar ut tennpluggene er de helt sotet ned... det er når jeg pusser disse og setter de inn igjen at motoren starter igjen, selv om den er tung å starte (må ha starteren i gang ganske lenge og gi gass(selv om det er injection motor?!))

håper noen har peiling og at det er godt nok forklart!

1986 320i forresten... :D

Skrevet
hei!

motoren er litt tung å starte, men når den først starter går den greit. etter et par min på tomgang starter turtallet å stige (til 2000rpm). så holder den seg der til jeg gir litt gass, da går den ned til normalen, og så rett opp til 2000 igjen. når bilen har gått i ca 10 min så synker turtallet plutselig til 500 rpm og den holder på å kveles, så varierer turteallet mellom 5 og 700 rpm. når jeg prøver å gi gass nå så stopper den, og er umulig å starte. :x

når jeg tar ut tennpluggene er de helt sotet ned... det er når jeg pusser disse og setter de inn igjen at motoren starter igjen, selv om den er tung å starte (må ha starteren i gang ganske lenge og gi gass(selv om det er injection motor?!))

håper noen har peiling og at det er godt nok forklart!

1986 320i forresten... :D

Ja her e det nok automatchoken eller tomgangsregulatoren som trenger en sjekk. Fordi; mens motoren går før den blir skikkelig varm får den en annen bensinblanding enn når motoren er driftsvarm. Dersom dette ikke blir justert så vil nok plugger o.l. komme i ulage. :)

Skrevet
hadde vært fint å få vite hvor dette sitter :)

Dette er noen sensitive instillinger, å derfor tror jeg det beste hadde vært å bestille en time for en justering/event. rens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...