kalleberg Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 hei! motoren er litt tung å starte, men når den først starter går den greit. etter et par min på tomgang starter turtallet å stige (til 2000rpm). så holder den seg der til jeg gir litt gass, da går den ned til normalen, og så rett opp til 2000 igjen. når bilen har gått i ca 10 min så synker turtallet plutselig til 500 rpm og den holder på å kveles, så varierer turteallet mellom 5 og 700 rpm. når jeg prøver å gi gass nå så stopper den, og er umulig å starte. når jeg tar ut tennpluggene er de helt sotet ned... det er når jeg pusser disse og setter de inn igjen at motoren starter igjen, selv om den er tung å starte (må ha starteren i gang ganske lenge og gi gass(selv om det er injection motor?!)) håper noen har peiling og at det er godt nok forklart! 1986 320i forresten...
5 serie Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 hei!motoren er litt tung å starte, men når den først starter går den greit. etter et par min på tomgang starter turtallet å stige (til 2000rpm). så holder den seg der til jeg gir litt gass, da går den ned til normalen, og så rett opp til 2000 igjen. når bilen har gått i ca 10 min så synker turtallet plutselig til 500 rpm og den holder på å kveles, så varierer turteallet mellom 5 og 700 rpm. når jeg prøver å gi gass nå så stopper den, og er umulig å starte. når jeg tar ut tennpluggene er de helt sotet ned... det er når jeg pusser disse og setter de inn igjen at motoren starter igjen, selv om den er tung å starte (må ha starteren i gang ganske lenge og gi gass(selv om det er injection motor?!)) håper noen har peiling og at det er godt nok forklart! 1986 320i forresten... Ja her e det nok automatchoken eller tomgangsregulatoren som trenger en sjekk. Fordi; mens motoren går før den blir skikkelig varm får den en annen bensinblanding enn når motoren er driftsvarm. Dersom dette ikke blir justert så vil nok plugger o.l. komme i ulage.
kalleberg Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Skrevet Desember 2, 2008 Hvor sitter de, og hvordan finner jeg ut om det er de som har stryki med??
Mystery Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Bumper denne her jeg, jeg tror kanskje jeg har den samme feilen Det er også en 1986 320
kalleberg Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 hadde vært fint å få vite hvor dette sitter
5 serie Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 hadde vært fint å få vite hvor dette sitter Dette er noen sensitive instillinger, å derfor tror jeg det beste hadde vært å bestille en time for en justering/event. rens.
kalleberg Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 har ikke råd til å punge ut 1200 kr i timen nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå