Gå til innhold

Haster: Hvilke kjøleveske?

Proxit
 Share

Anbefalte innlegg

hva er forskjellene på fargene?

Hvilke stoffer dem inneholder, og litt forskjellige egenskaper.

Rød er kalt "long lift" enkelte steder og skal holde 5 år..

Blå skal skiftes annhvert år (holder 2år).

Rød skal visstnok være bra for alu topper (står det på den), men hørt at grønn er den beste med tanke på det. (Blå skal også ha blitt forbedret, og brukes mye..)

Vært blå på alle bmw-ene jeg har sett og hatt.

Blå som brukes på bmw forhandler i Sarpsborg blant annet.

Men viktigst av alt. Ikke bland rød og blå.

Blir "graut", og kan tette kjølesystemet, gi dårlig sirkulasjon, osv.

Er du usikker på hva du harpå bilen av kjøleveske: Tapp av alt, spyl grundig gjennom kjølesystemet, kjøp ny veske, og fyll på. Og HUSK: Luft systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du usikker på hva du harpå bilen av kjøleveske: Tapp av alt, spyl grundig gjennom kjølesystemet, kjøp ny veske, og fyll på. Og HUSK: Luft systemet.

Er dette den eneste mulighet? Er det ikke muig å ta en test av væsken? Evt suge opp den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette den eneste mulighet? Er det ikke muig å ta en test av væsken? Evt suge opp den?

Er sikkert mulig.

Du kan ta noe hvitt papir eller noe sånt og holde under radiatoren.

Så kan du skru på tappe pluggen som er under ekspasjonstanken, og se om du ser noe farge.

Men tror nok ikke bilen skulle hatt skade av å fått renset hele systemet, og byttet ut alt uansett. Nå vet du jo ikke blandingsforholdet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har enda ikke kommet over en bil hvor jeg har kunnet se fargen på kjøleveske i radiator, er som regel en brun- rustfarge på vannet..

Jeg skylte igjennom mitt kjølesystem, og fylte opp igjen med rød fra statoil =P~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...