Proxit Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 Har manko på kjøleveske. Hvordan kan jeg finne ut hvilke som er på? Har inen aning. Har allerede tynnet den godt ut med vann for å kunne kjøre videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deerepower Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 viktig at du ikke blander rød med blå å grønn.. men grønn å blå kan blandes er ikke sikker på gul... men tror den kan blandes med grønn å blå men bland ikke rød med noe.. merke har ikke no å si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 hva er forskjellene på fargene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 hva er forskjellene på fargene? Hvilke stoffer dem inneholder, og litt forskjellige egenskaper. Rød er kalt "long lift" enkelte steder og skal holde 5 år.. Blå skal skiftes annhvert år (holder 2år). Rød skal visstnok være bra for alu topper (står det på den), men hørt at grønn er den beste med tanke på det. (Blå skal også ha blitt forbedret, og brukes mye..) Vært blå på alle bmw-ene jeg har sett og hatt. Blå som brukes på bmw forhandler i Sarpsborg blant annet. Men viktigst av alt. Ikke bland rød og blå. Blir "graut", og kan tette kjølesystemet, gi dårlig sirkulasjon, osv. Er du usikker på hva du harpå bilen av kjøleveske: Tapp av alt, spyl grundig gjennom kjølesystemet, kjøp ny veske, og fyll på. Og HUSK: Luft systemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 godt, for jeg har blå... takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Proxit Skrevet Desember 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2008 Er du usikker på hva du harpå bilen av kjøleveske: Tapp av alt, spyl grundig gjennom kjølesystemet, kjøp ny veske, og fyll på. Og HUSK: Luft systemet. Er dette den eneste mulighet? Er det ikke muig å ta en test av væsken? Evt suge opp den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 Er du usikker på hva du harpå bilen av kjøleveske: Tapp av alt, spyl grundig gjennom kjølesystemet, kjøp ny veske, og fyll på. Og HUSK: Luft systemet. Er dette den eneste mulighet? Er det ikke muig å ta en test av væsken? Evt suge opp den? Er sikkert mulig. Du kan ta noe hvitt papir eller noe sånt og holde under radiatoren. Så kan du skru på tappe pluggen som er under ekspasjonstanken, og se om du ser noe farge. Men tror nok ikke bilen skulle hatt skade av å fått renset hele systemet, og byttet ut alt uansett. Nå vet du jo ikke blandingsforholdet ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 Jeg bruker Valvoline Max-Life kjøleveska, den fungerer iallefall fint Type rød.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 Er veldig lurt å bytte "kjølevann" innimellom, tror det ligger i inpection 2. Dette er fordi vannet blir "surt" og kan begynne å tære på kjølesystemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Desember 2, 2008 Share Skrevet Desember 2, 2008 jeg har enda ikke kommet over en bil hvor jeg har kunnet se fargen på kjøleveske i radiator, er som regel en brun- rustfarge på vannet.. Jeg skylte igjennom mitt kjølesystem, og fylte opp igjen med rød fra statoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kawaman Skrevet Desember 3, 2008 Share Skrevet Desember 3, 2008 Det finnes også en som heter "rød antigel" som kan blandes med di ulike frostvæsker. Men det beste er og skylle gjennom hele systemet på nytt,også fylle på med ny frostvæske etter ønske.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå