Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ha byttet pakning på bakruten på en E36 sedan. Har forstått at denne ruten er limt. Synes selv det så vanskelig ut å bytte pakning uten å ta ut ruten.

Kan noen her bekrefte om bakruten må ut, for å bytte pakningen?

Skrevet

Pakningen i seg selv er vel kun limet til ruten og ikke karosseri, så det skal da ikke være behov for og ut med ruten. Ruten er limet til karosseri. Ståltråd og litt funurlighet burde ordne dette. Husk og skrap vekk alle limrester.

• 1 year later...
Skrevet

Skal sette på bakrutesenker på min e36 sedan men vil skifte bakrute pakninga før jeg limer den fast fordi den er stygg og slitt.

Ringte til den lokale Riis bilglass for å høre om prisen på det, og de skulle ha 6000,- men det var mulig han kunne få ned prisen til 4000,- da. Var visst beregnet 2,5 timers jobb og 1000,- i lim.

Så det er ikke aktuelt.

Men har pakning liggende, men må jeg ta ut ruta for å skifte den? Får jeg eventuelt til å ta ut ruta selv ved å annskaffe noe biltema verktøy beregnet for dette og rutelim?

Skrevet

Pakkningen på bak/front ruta på min E36 coupe,dro jeg bare pakningen av å ruta sitter igjen.Men den sitter ganske fast å er noe stål greier inni pakningen,så pass på så du ikke kutter deg.

Har ikke montert nye pakninger enda,så ikke sikker på åssen lim eller hvor vanskelig det er.

Skrevet

du må nok ut med ruta, er igjen mere gummi bak stålet igjen og det sitter fast i rutelimet, kommer aldri til å få ut det uten å ta ut ruta, den lista skal bare være å trykke inn på ruta, ikke limes fast

Skrevet

er jo tross alt en kjapp jobb å kutte ut ruta og lime den på igjen, tar ca 20 min, men vær nøye med rengjøring, og vær forsiktig når du skal kjære ut ruta, er lett å kjære inn i ruta og ødelegge den

1: kjære vekk limrester, la det være igjen ca 1-2mm (både på rute og karosseri)

2: rengjør med silikonfri/fettfri væske, acrysol fungerer

3: legg på grunning fra wurth på både rute og på karosseri

4: legg på rutelim og monter rute

Skrevet

du får kjøpt en spesiell ståltråd som er ment for å kutte ut ruter, en som er 4 kantet, da fester du 2 sveiver på vinduet og sveiver tråden rundt vinduet, vips så er ruta ute, ellers får du en "sage" ståltråd, da må man være 2 stk og sage ut ruta :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...